Societatea The Engine Marketing SRL din satul Ucea de Jos, județul Brașov, care organizează competiția „Destinația anului”, a primit de la Primăria Sibiu prin încredințare directă un contract de 50.000 de lei pentru servicii de promovare, anunță Turnul Sfatului.
Documentul apare pe site-ul e-licitație, iar cumpărarea directă este publicată în 11 iulie 2024.
Municipiul Sibiu a fost desemnat „Caștigătorul Marelui Premiu Destinația Anului 2024”, în cadrul premiilor ”Orașe care te inspiră”. Locul doi a fost împărțit de Timișoara și Brașov, iar pe trei s-a clasat municipiul Iași.
Interesant este că și municipalitatea din Brașov a achitat bani pentru firma respectivă. Dar puțin mai mulți decât au plătit sibienii: 70.000 de lei, după ce firma din Ucea a solicitat inițial 83.300 de lei, scria în luna mai Bună Ziua Brașov.
Primăria Sibiu susține că în baza contractului se va organiza, printre altele vizita în Sibiu a unui ” influencer internațional cu 3 milioane de abonați”.
Achitarea de bani pentru titlurile de promovare turistică este o practică veche folosită de administrația sibiană, care a fost copiat apoi de mai multe orașe.
Un astfel de exemplu este titlul de ”European Best Destinations” pe care Sibiul l-a primit în 2021, după ce a intrat în finala de cinci orașe.
Sibiul a plătit în 2020 9.000 de euro + TVA pentru participarea la concurs, bani cu care orașul a fost promovat și în alte articole.
Într-un interviu acordat Turnul Sfatului, Maximilien Lejeune, directorul EBD spunea că acești bani dați de administrațiile locale acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate.