Dezbaterea în întreaga Europă cu privire la stabilirea de noi limite de viteză este în desfășurare, punând bazele reajustării codului rutier european. Modificările limitelor de viteză în majoritatea țărilor bătrânului continent sunt determinate de efortul de a limita accidentele de circulație grave și problemele de poluare generate de transportul rutier.
Potrivit ministrului adjunct al infrastructurii și transporturilor din Grecia, Vassilis Oikonomou, la nivel guvernamental a fost luată deja decizia de a reduce limita de viteză în orașe de la 50 km/h la 30 km/h, pentru a descuraja circulația vehiculelor și pentru a îndrepta oamenii către mijloacele de transport public. Noua limită de viteză de 30 km/h se va aplica în interiorul orașelor și nu pe drumurile naționale.
În timp ce țări precum Grecia sau Germania discută despre posibilitatea impunerii unor limite mai stricte în orașe sau pe autostrăzi, Cehia relaxează restricțiile, crescând limita maximă de viteză pe autostrăzi la 150 km/h.
Însă Cehia nu este singura țară europeană care ia inițiative de revizuire a limitelor de viteză pe autostrăzi.
În luna mai 2024, peste 42.000 de cetățeni britanici au semnat o petiție prin care cer guvernului să ridice limita de viteză pe autostrăzi de la 112 km/h la 160 km/h.
Propunerea nu a fost acceptată de guvern, al cărui reprezentant a declarat în mod explicit că nu se ia în considerare modificarea limitei de viteză pe drumurile din țară. El a redeschis însă problema unei ajustări în sus a limitelor de viteză pe autostrăzi.
În Polonia și Bulgaria există tronsoane de autostrăzi care au deja o limită de 140 km/h, în timp ce majoritatea țărilor au o limită maximă de 130 km/h (Croația, Slovacia, România, Luxemburg, Slovenia, Ungaria, Grecia și Austria).