Lucrările de amenajare a benzii dedicate pentru autobuze au fost sistate săptămâna trecută, după ce constructorul a descoperit că pe sub strada Lungă, tronsonul dintre Mielu Alb și intersecția cu De Mijloc, trece canalul Graft, în condițiile în care proiectantul nu luase în calcul acest lucru.
Astfel, edilii sunt în procedura de negociere directă cu firma Vivanova MC din Ilfov pentru a realiza expertiza tehnică a carosabilului de pe respectiva porțiune. Pentru realizarea acesteia, Primăria Brașov este dispusă să plătească o sumă de 20.000 de lei fără TVA, respectiv 23.800 de lei cu TVA. Documentația ar urma să fie predată în cel mult 10 zile calendaristice.
„După frezarea asfaltului existent pe Traseul 1, Strada Lunga, de la km 5+420-km 5+830 final traseu 1, în zona parcărilor dezafectate, s-a constatat că stratul suport existent după frezare este din piatră spartă pe o lățime de aproximativ 2,80 m de la bordura care delimitează trotuarul existent de banda destinată transportului în comun către axul drumului. La km 5+710 a fost identificat un cămin de vizitare, care după frezare s-a observat că nu are capac de acoperire. În urma inspecției în interiorul căminului, împreună cu Dirigintele de șantier și reprezentanții Beneficiarului s-a constatat că acel cămin de vizitare este parte componentă a unui canal de preluare a râului Spurcata (Pârâul Graft – n.r.), care este alcătuit dintr-o construcție din beton armat peste care s-a așternut un strat din piatra spartă și un strat de asfalt cu grosime variabilă”, se precizează în nota de constatare a constructorului.
Surse din cadrul Primăriei susțin că este normal ca astfel de probleme să apară atâta timp cât firmele care realizează studiile tehnice fac aceste lucrări fără a se deplasa în teren, ci doar folosind instrumente ca Google Maps, din interiorul unui birou confortabil.
Reamintim că lucrările pentru amenajarea benzilor dedicate transportului în comun au demarat pe 25 iunie, în cadrul unui proiect dedicat optimizării mobilității în municipiul Brașov și reducerii blocajelor din trafic, prin îmbunătățirea serviciului de transport public și creșterea atractivității acestuia pentru brașoveni și turiști.
Un comentariu
Da cum au circulat pana acum autobuzele pe acolo fără expertiză?
O mangla mica de 5mii, asa pe final…