Un angajator constată că nu mai are nevoie de un post existent în organigrama sa de peste șapte ani. Ca atare, n-ar mai avea nevoie nici de omul care-l ocupă în prezent. În loc să procedeze conform ordinii indicate de lege în situațiile de acest fel, angajatorul alege calea estivală de a rezolva problema: îi trimite un mesaj angajatului abia plecat în concediu că nu mai are nevoie de el.
Ceea ce avem mai jos este un fragment din partea introductivă a unei întrebări postate recent pe forumul avocatnet.ro, prin care este semnalată o altă situație în care angajatorul caută „calea scurtă” pentru a concedia un salariat angajat în urmă cu șapte ani, motivând că nu îi poate găsi nimic de făcut și că nu-și ajută colegii.
„De aproape șapte ani de zile sunt angajata unei companii. În prima zi de concediu primesc un mesaj pe WhatsApp de la șeful meu prin care sunt anunțată că va trebui să îmi caut de lucru și să plec. Motivele prezentate au fost următoarele: s-a întâmplat ceva structural cu mine că de un an încoace nu îmi mai poate găsi nimic de făcut și alt motiv ar fi că eu nu îmi ajut colegii decât dacă sunt chemată pe nume, ceea ce nu este adevărat, dar este stipulat ca un motiv în plus. Mai pe scurt și indirect mi se cere să demisionez. Eu nu doresc acest lucru pentru că nu consider că am făcut nimic, nu am fost cercetată disciplinar din cauză ca «nu mi-am ajutat colegii» și nici din alte cauze. Ce aș putea face în această situație? Care sunt șansele ca de pe urma acestui tărăboi să primesc vreun salariu compensatoriu sau dacă am dreptul la așa ceva?”
Deși în cadrul relațiilor de muncă nu ar trebui să regăsim niciun „tărăboi”, abordarea necorespunzătoare a reglementărilor și a scopului normelor legale are fix acest efect, nu putem numi altfel o situație în care sunt ignorate cele mai elementare reguli care stau la baza unei relații de muncă.
Din relatarea de mai sus putem extrage câteva aspecte care confirmă nelegalitatea unei astfel de abordări a angajatorului, primul aspect fiind modul și momentul comunicării acelui mesaj – în timp ce salariatul se află în concediul de odihnă anual (plătit), un drept constituțional, de altfel, al angajatului, utilizând o aplicație de mesagerie mobilă.
O atare „informare” pe care angajatorul o face printr-un mesaj pe WhatsApp are valoarea egală cu 0, din punct de vedere juridic, fiind transmisă într-o perioadă de repaus care reprezintă, de fapt, viața personală a salariatului, dar și printr-un mijloc neconform. Dar o să trecem peste asta, pentru că sunt multe aspecte mult mai grave de menționat.
Citiți mai multe detalii, pe avocatnet.ro.