În luna februarie a acestui an, Primăria Brașov a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de amenajare a saniei de vară din Poiana Brașov. Investiția, cu o valoare de 20,4 milioane de lei cu TVA, este executată de RS Activ (Brașov – Ghimbav) – lider, împreună Planimob CAD (Cluj – Florești) și Josef Wiegand GmbH & Co KG (Germania). Aceasta din urmă este compania cu cea mai mare experiență din lume în construirea unor astfel de facilități, având proiecte inclusiv în România.
Conform ofertei declarate câștigătoare, această asociere ar fi urmat să realizeze în două luni proiectul tehnic, iar în alte 5 luni lucrările. Deocamdată, partea de proiectare nu este completă, deoarece mai trebuie actualizate o serie de avize, după cum a declarat pentru BizBrașov purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea. Acesta a precizat că săptămânile următoare ar urma să fie depusă de către proiectant documentația DTAC(Documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire), iar după ce va fi emisă autorizația, vor putea începe lucrările. „O serie de avize sunt emise de alte instituții și depinde de timpul în care le vor elibera acestea. Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorii, dacă se va obține la timp autorizația de construire, aceștia estimează că vor încheia lucrările până la final de an”, a explicat Sorin Toarcea.
Un „derdeluș” cu 60 de sănii
Sania de vară va fi amplasată în partea stângă a pârtiei Bradul (pe partea opusă teleschiului), cu punctul de acces în apropierea stației inferioare a telecabinei Capra Neagră, pe platoul de lângă Centrul de Agrement. Pentru a-i crește spectaculozitatea, traseul prevede mai multe zone de întoarcere, care oferă o mai bună panoramă, cu înălțimi cuprinse între 7 și 13 metri, și zone supraînălțate pentru supratraversarea unor trotuare sau căi de acces, sau pentru a crea pantele necesare pentru urcare sau coborâre.
Instalația va avea o urcare de 550 m, 990 m de traseu de coborâre și 60 de sănii. Acestea vor fi echipate cu un sistem de monitorizare a distanței între două vehicule succesive, astfel încât, la detectarea saniei din față, senzorii montați pe sania din spate să acționeze automat frânele magnetice. Acești senzori sunt alimentați cu baterii, montate și ele pe sănii, care se vor încărca rapid în stația inferioară, între zone de debarcare și cea de îmbarcare.
Traseul de coborâre va avea 5 spirale cu diametrul de aproximativ 18-20 m, astfel:
- Spirala 1 – cu un unghi de înfășurare de 430 grade și o înălțime de aproximativ 8 m;
- Spirala 2 – cu un unghi de înfășurare de 320 grade și o înălțime de aproximativ 7 m;
- Spirala 3 – cu un unghi de înfășurare de 750 grade și o înălțime de aproximativ 13 m;
- Spirala 4 – cu un unghi de înfășurare de 400 grade și o înălțime de aproximativ 7 m;
- Spirala 5 – cu un unghi de înfășurare de 250 grade și o înălțime de aproximativ 7 m.
Pe parcursul coborârii, înălțimea de rulare va fi între 0,6 și 13 m, iar lățimea traseului, de maxim 3 metri.
Accesul pe tot traseul instalației va fi blocat de un sistem de protecție (gard sau similar).