România are un istoric destul de bogat în ceea ce privește producția de automobile, însă nici producția de motociclete nu a fost mai prejos.
Prima tentativă de a realiza o motocicletă în România se pare că a avut loc imediat după sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial, inginerii de la IAR Brașov dând startul producției la noi în țară, însă numărul exemplarelor era mic și majoritatea erau destinate exportului către Rusia.
Mai târziu, motoarele erau fabricate de către societatea Metrom Brașov, iar asamblarea se făcea la fabrica Tohan din Zărnești. Aceasta a fost fondată în 1938 ca parte a grupului industrial Malaxa și a produs inițial armament și muniție, pentru ca, în următorii ani, producția să se diversifice. Astfel, fabrica a început să producă biciclete în 1954, iar apoi și motorete, printre care se numără și motoreta Start.
Printre caracteristicile motoretei Start se numără motorul monocilindric în doi timpi și amortizarea hidraulică. Motoreta avea 4 CP și putea atinge până la 60 km/h. Aceasta era, pe atunci, estimată să fie lansată pe piață în preajma revelionului 1969.
Mai multe despre motoretele produse la Zărnești puteți citi aici.