Odată cu șantierul amenajării benzilor speciale de autobuz, la propunerea Serviciului Investiții din cadrul Primăriei Brașov, mijloacele de transport în comun care circulau pe strada Lungă ar urma să fie deviate pe strada De Mijloc pe sensul spre Bartolomeu.
Aparent, nici o problemă, mai ales că decizia a fost avizată și de către Comisia de Circulație, însă pe sub stradă trece canalul Graft, care este acoperit pe respectiva porțiune cu dale de beton. Un trafic intens de tonaj mai mare poate însemna însă deteriorarea structurii, care nu a fost proiectată pentru „trafic greu”, după cum a precizat primarul ales George Scripcaru. Acesta a adăugat faptul că autobuzele circulau pe Lungă pe ambele sensuri tocmai pentru a nu afecta suprastructura canalului Graft, dar și pentru un acces facil „la stânga” spre Gara Bartolomeu, ținând cont că intersecția De Mijloc – Stadionului este și semaforizată.
Reprezentanții Sistemului de Gospodărire a Apelor au precizat pentru BizBrașov că o astfel de măsură nu necesita și avizul de specialitate al instituției, în contextul în care nu implică lucrări care să afecteze cursul de apă. În ceea ce privește structura de rezistență a „acoperișului” canalizării, SGA nu are însă atribuții, fiind exclusiv în grija municipalității, care va fi obligată să remedieze eventualele deficiențe apărute. Desigur, acest lucru va însemna cheltuieli suplimentare.
Strada Lungă, mai îngustă după amenajarea unei benzi dedicate mai late
Chestionat pe această temă de BizBrașov, primarul în funcție Allen Coliban a precizat că devierea circulației autobuzelor pe strada De Mijloc nu va afecta canalul Graft, deoarece aceste curge pe sub banda a doua a străzii, iar mijloacele de transport circulă pe prima bandă.
„Devierea traseului de coborâre al mijloacelor de transport în comun pe strada De Mijloc a fost impusă de obținerea avizului Politiei Rutiere, pe strada Lungă nefiind posibilă amenajarea a mai mult de 3 benzi de circulație cu o lățime conform normativ de proiectare (minum 3,5 m). Strada Lungă are o lățime de 12 m, din care lățimea benzii dedicate este de 4,5 m, iar celelalte două benzi de circulație au fiecare 3,75 m. Devierea circulației autobuzelor pe strada De Mijloc nu va afecta canalul Graft care își are traseul pe mijlocul străzii, mai precis în zona benzii doi de circulație. Autobuzele după devierea pe strada De Mijloc vor circula pe prima bandă, acolo unde în prezent se amenajează temporar și stațiile RATBV. Amenajare definitiva a unei benzi de circulație pentru transportul în comun pe str. De Mijloc, este prevazută in proiectul «Calea Verde a Municipiului Brașov» neexistând o restricție de tonaj pentru această arteră de circulație”, a explicat primarul Allen Coliban.
Un comentariu
La ce ați vrea să vă așteptați de la viitorul primar 4 clase!? Omul habar n-are pe unde este canalul pe strada de mijloc dar își dă cu părerea de rezistenta betonului.