Retailerii chinezi de comerț online Temu și Shein au primit ordine de la autoritățile de reglementare tehnologică din Uniunea Europeană ca până la 12 iulie să furnizeze informații detaliate cu privire la conformarea lor cu regulile UE privind conținutul online. Aceste cereri au fost formulate de oficialii UE ca urmare a plângerilor primite din partea asociațiilor de protecție a drepturilor consumatorilor, precizează Economica.net.
Ambele companii sunt supuse unor cerinţe mai stricte în temeiul Legii privind Serviciile Digitale (Digital Services Act, DSA), cum ar fi să ia mai multe măsuri pentru a combate conținutul ilegal de pe platformele lor, după ce au fost desemnate ca platforme online foarte mari datorită numărului mare de utilizatori.
Comisia Europeană a anunțat că a trimis cereri de informații companiilor, întrebând cum le permit utilizatorilor să le notifice cu privire la produsele ilegale și cum își gestionează interfețele online pentru a preveni înșelarea sau manipularea utilizatorilor prin așa-numitele modele întunecate, potrivit Economica.net. Comisia a cerut, totodată, mai multe detalii despre protecția minorilor, transparența sistemelor de recomandare, modul în care comercianții își prezintă datele de identificare și conformitatea prin design (privind cerințele de siguranță a produselor vândute).
Riscă amenzi de până la 6% din cifra de afaceri
Temu a mărturisit pentru Reuters că va coopera cu Comisia. „De asemenea, am dori să reiterăm faptul că ne angajăm pe deplin să respectăm toate legile și reglementările aplicabile pe piețele în care ne desfășurăm activitatea”, a spus un purtător de cuvânt într-un e-mail.
Și Shein a declarat că va continua să lucreze îndeaproape cu Comisia. „Am primit cererea de informații de la Comisia Europeană și ne străduim să o rezolvăm cu promptitudine”, a spus un purtător de cuvânt.
Încălcările DSA pot aduce companiilor amenzi de până la 6% din cifra lor de afaceri globală.