Articol al PNL Brașov
Primarul Brașovului Allen Coliban a făcut din protejarea mediului scopul său în viață, dar realitatea ne arată că nu-i pasă prea mult de acest lucru. Dacă îi păsa, nu cumpăra autobuze pe motorină sau second-hand, pe care în mod public le-a prezentat ca fiind hybride, astfel încât să îi inducă în eroare pe brașoveni.
Săptămâna trecută, primarul Allen Coliban a prezentat unul dintre autobuzele Mercedes Citaro articulate, din lotul de 15 care ar urma să ajungă la Brașov. Pentru a-și păstra imaginea de propovăduitor al aerului curat, acesta a susținut că mijloacele de transport sunt hybrid. De fapt, acestea funcționează exclusiv pe motorină, nu sunt în nici un caz electrice, iar acest model de Mercedes are ce-i drept o baterie, dar de capacitate redusă care ajută doar la pornirea autovehiculului.
RATBV s-a îndatorat, dar banii vor fi plătiți tot din buzunarul brașovenilor
Pentru aceste autobuze, RATBV s-a îndatorat din gros. Operatorul de transport, finanțat din banii brașovenilor, plătește 9,5 milioane de euro, mai exact 637.000 de euro/bucată, inclusiv leasing-ul. Deocamdată nu sunt în trafic, deoarece nu au fost încă livrate, fiind în producție. Pe străzi au apărut însă alte autobuze Mercedes Citaro, achiziționate second-hand, cu 2,7 milioane de euro, (181.300 euro/bucată).
Pe acestea, primarul nici nu le-a adus în discuție, dar ca să inducă lumea în eroare dă dispoziție ca autobuzele second-hand care au venit din Austria roșii să fie vopsite exact în culoarea verde a celor noi. Aceste autobuze au în medie 400.000 de km la bord și o garanție de 6 luni, iar ele circulă acum pe liniile metropolitane Săcele și Zărnești, dar și pe linii din interiorul muncipiului.
Coliban „a uitat” cum protesta cu ani în urmă că se cumpără autobuze diesel
În mandatul lui George Scripcaru, Allen Coliban, la acea vreme senator, protesta vehement într-o ședință a Consiliului Local să nu fie achiziționate autovehicule pe motorină, pentru că poluează, „Orașele mari au început să se orienteze spre a elimina autobuzele diesel. Luăm 100 de autobuze diesel sau luăm mai puține, dar care să fie ecologice”, spunea public în acea ședință actualul edil șef.
Singurele autobuze cu emisii zero, cu adevărat verzi, care circulă la poalele Tâmpei, sunt de fapt cele cumpărate de George Scripcaru în mandatul de până în 2020, cu finanțări nerambursabile de la Uniunea Europeană și Guvern. Allen Coliban a reușit în mandatul său performanța să cumpere foarte scump și cu zero bani europeni numai autobuze cu motoare clasice pe care nu putea să le accepte pe vremuri
Cum s-a pierdut o finanțare și un caiet de sarcini
Allen Coliban a avut șansa să achiziționeze astfel de autobuze de mare capacitate, de 18 metri, cu bani europeni prin PNRR, dar a ratat ziua în care trebuia să aplice, pur și simplu a uitat, așa că a aplicat pentru autobuzele de 10 metri, care sunt prea mici, deci nefolositoare orașului. Nici pentru acestea nu poate fi organizată licitația, fiindcă nu mai găsește nimeni caietul de sarcini întocmit acum un an de o comisie formată din trei reprezentanți ai RATBV, doi reprezentanți ai Primăriei și trei ai Agenției de Dezvoltare Intercomunitară Brașov. Din departamentele esențiale ale Primăriei au plecat oameni importanți care nu au mai suportat regimul haotic de conducere al actualului primar, deci șansele de a găsi caietul de sarcini sunt zero.
Articol al PNL / CMF: 21240015
2 comentarii
Așa e domnul coliban…mai rău ca tzatza firea…aia a luat diesele turcești. Naaaa…coliban ia dieseluri second pentru că a ratat banii. Toată lumea are electrice, hibride sau măcar cng (Vâlcea și Sibiu)…noi la Brașov ne întoarcem în 2000. Când luam autobuze second. Bravo colibane bravo. Colibă faci Brașovul ăsta.
Ce treaba are primarul cu decizia RATBV, și cu transportul metropolitan (adică in afara orașului)?
Mai nou PNL schimba și definiția hybridului? Motor termic + baterie electrica + motor electric egal cu…?