Bugetul SCRL Brașov pe 2024 prevede un profit aproape dublu față de cel realizat în anul precedent și o creștere a numărului de angajați, pe fondul contractelor de modernizare finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Societatea Comercialî de Reparații Locomotive Brașov funcționează ca societate pe acțiuni, ca filială a acționarului unic Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători Sa din anul 2001. Obiectul de activitate al societății este repararea și întreținerea altor echipamente de transport, realizarea de reparații cu ridicare a locomotivelor și alte mijloace de tracțiune, producția și recondiționarea de piese și echipamente pentru mijloace de transport, dezmembrare și valorificare de material rulant.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost postat, în consultare publică, proiectul de Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 al societății, potrivit informațiilor Club Feroviar.
Nivelul veniturilor totale a fost estimat pentru acest an la 318.556.000 lei, în creștere cu 103,79% față de cele realizate la data de 31 decembrie 2023. La rândul lor, cheltuielile totale au fost prognozate la 315.865.000 lei, în creștere cu 103,94% față de cele realizate anul trecut.
Trăgând linie, reparatorul de locomotive programează la data de 31 decembrie 2024 un rezultat brut pozitiv (profit) în valoare de 2.691.000 lei (echivalentul a 540.000 de euro), în creștere cu 87,08% față de nivelul realizat în anul 2023, în valoare de 1.438,46 mii lei.
CFR Călători a atribuit direct, la finele anului trecut, către filiala sa SCRL Brașov două contracte pentru servicii de modernizare a locomotivelor electrice de 3400 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone și sistem ETCS nivel 2 și achiziția de servicii de mentenanță, respectiv modernizare de locomotive diesel-hidraulice de 1250 CP utilizate în activitatea de manevră prin conversie în locomotivă electrică cu acumulatori plug-in și achiziția de servicii de mentenanță. Cumulat, cele două contracte finanțate prin PNRR au o valoare de 525 de milioane de lei, echivalentul a 105 milioane de euro.