În data de 18 iulie 1937 a avut loc o cursă de probă cu noul tren automotor rapid între București și Brașov. Cursa a durat doar 2 ore și 50 de minute și a fost lăudată de toți ziariștii de la bord, care au poreclit trenul cu entuziasm „bolid”, datorită vitezei sale remarcabile pentru acea vreme.
După o performanță deosebită pe segmentul București-Câmpina, trenul a continuat urcarea dificilă pe serpentine, atingând uneori chiar și 110 km/oră. De asemenea, s-au efectuat opriri de câte un minut la Câmpina, Sinaia, Bușteni și Predeal. În final, trenul a ajuns în Gara Brașov cu 10 minute mai devreme decât fusese prevăzut, parcurgând întreaga distanță într-un timp record de 172 de minute. Aerodinamicul” a fost întâmpinat în gară de autorități și personalități ale orașului, printre care Alexandru Lapedatu, președintele Senatului, Brătănescu, prefectul județului, și Priscu, primarul municipiului. La întoarcere, trenul a oprit în Sinaia pentru masa de prânz, iar seara a ajuns înapoi în Gara de Nord.
Trenul aerodinamic a fost conceput și construit în țară de uzinele Malaxa și Astra. Inclusiv motoarele Diesel au fost construite la Malaxa. Conform unei ediții a ziarului „Curentul” din iulie 1937, trenul avea 136 de locuri, clasă unică, mese demontabile și canapele confortabile. Vagonul de 46 de metri era prevăzut cu bar, cabină de bagaje, precum și aer condiționat. Scheletul era făcut din oțel special, complet sudat, iar îmbrăcămintea din tablă anticorozivă de oțel. Un material izolant între scheletul metalic și peretele intern avea scopul de a neutraliza zgomotul.
Trenul aerodinamic este o aplicație a aviației la sol; astfel, fizicienii au adoptat formele rotunjite date avioanelor pentru a micșora frecarea cu aerul și le-au adaptat la noul tren, dându-i astfel o formă de broască țestoasă, scrie Cronica Brașovului. Acesta este principiul de construcție al unui tren aerodinamic: locomotiva este acoperită cu o carapace de tablă, roțile și bielele sunt mascate, coșul abia se vede, iar toate unghiurile sunt rotunjite. Această cursă de probă a trenului aerodinamic a reprezentat dovada progresului tehnic românesc și a capacității industriei de a atinge scopuri înalte. De aceea, începând din 25 iulie 1937, noile automotoare rapide au început cursele pentru călători, pe baza unei legitimații speciale, cu opriri în Sinaia, Bușteni și Predeal.