La începutul lui 2020, CFR a semnat un contract cu firma Vicas construct din Onești în vederea reabilitării zonei din jurul Gării Brașov. Lucrările nu au mai fost finalizate, constructorul neîndeplinindu-și obligațiile contractuale, după o perioadă în care le sistase din motive de pandemie. Ulterior, în aprilie 2022, a fost semnat un nou contract pentru finalizarea lucrărilor, cu firma bucureșteană Viosil Instal Construct, care a ofertat un preț de 1.309.924,13 lei fără TVA, respectiv 1.558.809,71 lei cu TVA.
Nici acest constructor nu a dus treaba până la capăt, astfel că societatea feroviară este în căutarea altei firme, care în schimbul sumei de 400.000 de lei, fără TVA, respectiv 476.000 lei cu TVA, să finalizeze proiectul de la Gară.
Restul de executat este sistematizat în trei zone, respectiv zona de acces dinspre Autogară spre Revizorat și peron linia 1, copertina de acces în clădirea gării – fațada spre oraș și reparații exterioare clădire RCM. „Soluțiile de reabilitare ce fac obiectul prezentului referat trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte: A. Zona de acces dinspre Autogară spre Revizorat și peron linia 1 – Se va desface gardul existent lateral scărilor și se va monta unul nou; – Treptele de la Autogară spre peronul liniei 1 împreună cu zonele de acces către scări, se vor placa cu granit, iar travertinul de pe peretele lateral se va curăța iar, unde va fi cazul, plăcile degradate se vor înlocui. B. Copertină acces clădire călători – fațada spre oraș – Se vor demola resturile de beton existente din vechile copertine și se vor repara zonele aferente. – Noua copertină se va realiza dintr-o structură metalică, continuă, în lungul intrării principale, ce va avea lungimea de aproximativ 20 m; – Copertina metalică va avea un sistem propriu de preluare a apelor pluviale și sistem de dejivrare. De asemenea iluminarea se va asigura printr-un sistem propriu; – Se va înlocui/repara pardoseala în zonele afectate de fundațiile stâlpilor de susținere ai copertinei. C. Reparații exterioare clădire RCM – Copertina de beton se va placa cu placaje tip “Bond” pe structura metalică existentă și acoperirea acesteia cu tablă, cu asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale”, se precizează în anunțul de licitație.
Un comentariu
Oare cand vom avea noi constructori eficienti si corecti si licitatii organizate si atribuite pe bune??