George Scripcaru, candidat pentru un nou mandat la funcția de primar al Brașovului, își lansează astăzi programul de candidatură.
Unul dintre punctele acestui program vizează soluțiile pentru traficul rutier, în contextul în care orașul de la poalele Tâmpei este într-o continuă dezvoltare, iar circulația este tot mai intensă. Acesta a subliniat faptul că sunt necesare soluții reale pentru descongestionarea traficului, dar și pentru a crește siguranța pietonilor, însă nu prin instalarea unor semafoare la câțiva metri de intersecții, ceea ce va duce doar la noi blocaje și un disconfort real atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni.
Proiecte de fluidizare a traficului băgate „la sertar”
O parte dintre aceste proiecte fuseseră demarate de către George Scripcaru în timpul cât a fost primar, însă actuala administrație nu le-a agreat și pe fondul unor așa-zise dezbateri unele au fost respinse, cum ar fi cazul pasajului hobanat dintre Tractorul și Gară, iar altele au fost băgate „la sertar”, cum ar fi de exemplu construcția unui pasaj subteran în intersecția de la „Trei Alimentare”, pasaje peste calea ferată spre Bartolomeu (De Mijloc, zona Avantgarden) sau resistematizarea intersecției de la Orizont 3000. „Pentru intersecția Toamnei – Zizinului – Calea București – 15 Noiembrie există proiect, trebuie doar să trecem la următorul pas: autorizarea. Totodată, despre pasajul hobanat de la Gară s-a discutat foarte mult. Administrația actuală nu a fost de acord cu proiectul, ceea ce a condus la abandonarea lucrării, chiar dacă prin intermediul acestui pod hobanat se poate ajunge foarte ușor de la Sala Sporturilor în cartierul Coresi. Acest lucru ar însemna că ambuteiajele de astăzi de pe străzile Făgetului și Hărmanului dispar, deci utilitatea acestuia nu poate fi contestată. Proiectul se află în stadiul final și trebuie doar licitată lucrarea”, a explicat George Scripcaru.
Pasaje pietonale pentru mai multă siguranță în trafic
De altfel, acesta vrea să contureze noi proiecte pentru amenajarea unor pasaje pietonale subterane. Pe lângă cele din zona Gării, care au fost puse „în așteptare” de actuala conducere a municipalității, George Scripcaru propune amenajarea unor astfel de pasaje pe Calea București, la intersecția cu Berzei și la cea cu strada Poienelor. „Fluidizarea traficului auto trebuie să fie o prioritate, dar nu renunțăm nici la confortul și siguranța pietonilor. Încurajăm brașovenii să se deplaseze pe jos, de aceea ne-am gândit la soluții care să fie sigure pentru toți participanții la trafic. Pasajele pietonale în zonele aglomerate răspund cerințelor tuturor, de aceea la intersecțiile de pe Calea București cu încărcare mare pietonală și auto, de la Berzei – Uranus și Poienelor – Saturn vom avea astfel de pasaje. Pentru acestea sunt făcute deja studiile de amplasament și studiile de trafic”, a precizat George Scripcaru.
„Metropole din toată lumea au făcut parcări sub parcuri și soluția a fost aplaudată peste tot”
Totodată, acesta reiterează și soluțiile pe care le-a propus încă de când era primar pentru amenajarea de noi locuri de parcare, respectiv parcaje subterane în zona centrală sau în Centrul Civic, însă actuala administrație a rămas doar la capitolul „studii și cercetări” în ceea ce privește derularea unor astfel de investiții. „Vom construi o parcare subterană cu 600 de locuri, care ne va permite să eliberăm spațiul de la suprafață, pe care îl vom reconfigura. Practic, întregul Centru Civic poate deveni un parc cu alei, locuri de joacă și de sport. Pentru această parcare există deja un studiu de fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați de Consiliul Local înainte de 2020, deci următorul pas este să implementăm efectiv proiectul. Acesta este unul dintre proiectele proiectele care ar fi putut fi finanțat prin P.N.R.R. O parcarea subterană ar rezolva și cea mai acută problemă cu care ne confruntăm astăzi în Centrul Istoric – lipsa locurilor de parcare. Nu este o soluție nouă, dimpotrivă, am avut și dezbateri publice pe această temă în 2019. Proiectul s-a lovit atunci de opoziția violentă a USR, care ne-a obișnuit să se opună la orice, dar nu vine cu nicio variantă viabilă în schimb. Un oraș nu stă pe loc ani în șir până când politicienii găsesc soluții. Noi am stat patru ani în loc și deja ne-a rămas infrastructura mică. Metropole din toată lumea au făcut parcări sub parcuri și soluția a fost aplaudată peste tot. Noi de ce să nu le urmăm exemplul?”, a subliniat George Scripcaru.
Pe lista de proiecte este și amenajarea unui tunel rutier între Centru și Răcădău care să faciliteze accesul între cele două zone. „Ideea acestui tunel a venit de la studenții Institutului de Arhitectură «Ion Mincu», fiind subiect de examen de stat. Studiul prevede un acces în zona străzii Nicolae Bălcescu, lângă magazinul Star cu ieșire pe strada Tâmpei. De altel, această stradă a fost special creată la momentul proiectării locuințelor din Răcădău”, a precizat George Scripcaru.
Cele 20 de soluții propuse de George Scripcaru pentru un trafic mai fluent și mai sigur sunt prezentate detaliat AICI.
Articol al PNL/ CMF: 21240015
8 comentarii
E disperat Georgica să facă praf cu dezvoltatori și Tâmpa după ce a făcut prapad pe dealul Warthe ! N-a mers cu autostrada pt biciclete pe tâmpa acu a venit cu tunel !
Vise maica vise . Nu este un trotuar pe care sa mergi linistit fara gropi fara masini , lat sa incapa doua persoane umar la umar si el viseaza tunele si alte alea .
SI fisurile anale pe unde le-a prevăzut !!!
Sunt flamanzi ,daca brasovenii il votează isi merita soarta,a lor ,a copiilor SI nepoților lor.
Nu v-ați săturat de minciuni SI CORUPTIE!!!
Interesant cum o mare parte din aceste propuneri au fost deja la vot sau la studii, iar rezultatul a fost negativ.
Oare Scripchi se bazează pe electoratul care uita repede?
Da, totul doar pentru masini, nimic pentru transport public in comun, bicilete si pietoni. Pasajele subterane sunt cel mai prost lucru inventat in detrimentul pietonilor ca sa priorotizam ghiolbaneala de a merge oriunde cu masina prin oras. Mai lasati masina acasa si mergeti pe jos, cu autobuzul si cu bicicleta. E un oras asa frumos si deja este distrus de melteni ca georgica, care vor doar sa isi tarasca curul in masini. Vrem trotuare, vrem piste de biciclete, vrem transport public in comun care sa aiba benzi si semafoare dedicate.
Georgica, sa te punem pe tine sa mergi doar prin pasaje pietonale subterane ca sa vezi ce bine si frumos este.
Toata adninistratia ta a fost ca un pasaj pietonal subteran: intunecat, umed si cu miros de rahat.
Asta vrea tunel sub Tampa,mai e un disperat care promite giratoriu suspendat la Sanpetru (pe model autostrada suspendata a lui Oprescu la Bucuresti)…
Oare cat de prosti cred astia ca sunt cetatenii Brasovului ?
Subscriu la celelalte comentarii: vă bateți joc de banii noștri, câțiva contribuabili care mai muncesc pe bune și vă plătesc salariile, să puteți dormi liniștiți și să visați abureli. Uite o idee de la cineva care a fost la SCOALA, domn primar, una doar , nu 10, nu 20: scoate poliția pe stradă! Codul rutier e mai mult decât viteza, e depășiri pe trecerea de pietoni, e încălcarea liniei continue, e lipsa de semnalizare, e prioritatea de taximetrist jegos cu ochelarii de citit pe nas la volan, chior ca cârtiță, etc etc etc! Mergeți la primărie domn primar, da capu la cutie și fermoarul tras! Discreția face bani ! Cu stimă!