
Unul din proiectele promise de primarul Allen Coliban în campania electorală din 2020 a fost amenajarea unor piste de biciclete în municipiul Brașov. Proiectul a fost și pe agenda fostului primar încă din 2018, dar când a pierdut alegerile proiectul se afla la stadiul de… proiect. Potrivit primarului Allen Coliban, în proiectul moștenit se constatase că există zone unde riscul producerii de accidente era foarte mare, din cauza poziționării traseelor de biciclete între carosabil și parcările publice, astfel încât soluțiile tehnice au trebuit regândite:
„A trebuit să le reproiectăm, să regândim inclusiv benzile în zonele respective, au fost situații în care a trebuit să eliminăm o bandă pentru autovehicule și să o transformăm în bandă de pentru bicicliști și toate aceste lucruri. Pentru că este felul în care putem să dezvoltăm mobilitate sustenabilă, nu doar pentru bicicliști, ci pentru toți, pentru fiecare dintre noi, prin amenajoare de benzi dedicate pentru transport public, prin amenajare de infrastructură ciclabilă și de calitate, astfel încât fiecare dintre noi să avem o alternativă reală în a folosi bicicleta(…) Dincolo de asta există o realitate a faptului că avem ierni din ce în ce mai sărace în zăpadă și Brașovul poate să fie un oraș de 4 anotimpuri pentru bicicliști și dovadă că avem bicicliști care ne demonstrează asta”, a explicat primarul Brașovului la Interviurile Biz Brașov „Vorbe sau Fapte cu Ovidiu Văcaru”
După reproiectare și după ce s-a așteptat un an pentru avizarea poliției, primăria Brașov a relansat în decembrie anul trecut licitația pentru amenajarea unei piste pentru biciclete care să facă legătura între terminalul RATBV de la Poienelor, b-dul Victoriei (Gară) și pista din Centrul Civic, după ce licitația anterioară se soldase cu un eșec.
„Răcădău, Astra și zona Gării, Centrul Civic vor fi primele care vor fi legate prin astfel de infrastructuri. Am stat un an după avizele de la poliție și credeți-mă, cel mai bine cred că o știe comunitatea biciclișterilor pentru că reprezentanții lor au fost parte la aceste demersuri, au fost parte la reproiectarea unor piste făcute prost. Pentru că asta ne propunea fosta administrație, niște piste prin spatele parcărilor în spic, astfel încât când dă mașina cu spatele să fi expus unui mare risc de accident și accidente”, a dezvăluit primarul Allen Coliban la Interviurile Biz Brașov „Vorbe sau Fapte cu Ovidiu Văcaru”
În urma licitației, covăsnenii de la Valdek Impex vor amenaja traseul de biciclete dintre Poienelor, Gară și Centrul Civic. Costul lucrărilor este cu peste 2,5 milioane de lei sub cel estimat inițial.
Investiția constă în realizarea infrastructurii integrate pentru ciclism și trafic pietonal cu o lungime cumulată de 6,0 km pe traseul Terminal Poienelor, strada Poienelor, sens giratoriu (MC Donald’s), bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micșunelelor, strada Lămâiței, strada Brândușelor, bulevardul Alexandru Vlahuță, bulevardul Gării, bulevardul Victoriei, bulevardul Mihail Kogălniceanu, conexiune cu pista de biciclete care face legătura între Camera de Comerț și Industrie și centrul istoric. În cadrul proiectului, vor fi amenajate 3 puncte de închiriere/parcare pentru biciclete, fiecare dotat cu 50 de biciclete și cu rastele pentru parcarea acestora.
2 comentarii
Așteptăm rezultatele după vreo 2-3 alte runde de alegeri…
Nordicii au piste incalzite. Piste incalzite in conditiile in care ei au temeperaturi mai scazute cu mult fata de iernile noastre si pe mai multe luni.
Minunati ialesi nici macar o pista ca lumea nu au facut in BV.
Dar multumim pentru trotinetele care circula cu 40 de km la ora pe trotuare si de care te impiedici pe toate trotuarele, de multe ori fiind lasate de cei care le ofera la inchiriere in umar de 6-8 bucati in diagonala pe trotuare de 1 metru si un pic latime.
Rusine minunatilor! Masinile le ridicati din locuri ferite, nu si de unde stau in mijlocul intersectiilor, trotinetele sunt la ele acasa peste tot si copchiii se dau si cate 3 pe o trotineta.