De anul viitor, Consiliul Județean Brașov ar urma să perceapă taxă de drum autovehiculelor de mare tonaj care tranzitează anumite șosele județene în special pentru a-și scurta traseele, dar și pentru a evita plata altor taxe. Ținând cont că uzura șoselelor crește din această cauză, pentru a amortiza o parte din costurile de întreținere, „camionagiii” ar urma să achite o taxă dacă vor să utilizeze aceste șosele. În prezent, pe 16 drumuri județene există limitare de tonaj până la 3,5 tone, iar cei care le tranzitează și depășesc acest tonaj trebuie să obțină un permis de liberă trecere, dar nu plătesc nici o taxă.
CJ Brașov vrea să facă o aplicație pentru a facilita emiterea permiselor LT
După cum a explicat vicepreședintele CJ Brașov, Szenner Zoltan, pentru a facilita eliberarea acestor permise, astfel încât șoferii să scape de birocrație, este gândită și o aplicație, fiind cerute patru oferte unor firme din domeniul IT, fără a fi parafată deocamdată și o înțelegere. Noul regulament de „liberă trecere” ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie anul viitor. Taxele ar urma să varieze în primul rând în funcție de tonajul autovehiculului, dar și de numărul de kilometri pe care se va circula. În plus, pe viitor, executivul CJ Brașov se gândește și la instalarea unor camere care să-i detecteze pe cei care „fentează” plata unor permise de liberă trecere. De altfel, nu vor fi taxați conducătorii de utilaje agricole, ținând cont că aceștia utilizează doar ocazional șoselele pentru acces la parcelele pe care le exploatează.
„Obiectivul principal al proiectului este de a răspunde nevoii de modernizare a infrastructurii rutiere drumurilor județene, prin perceperea tarifelor de Liberă Trecere pentru vehiculele care au masa maximă autorizată mai mare decât limita de tonaj impusă pe un anumit sector de drum județean, datorită faptului că aceste vehicule, depăşind limitarea de tonaj impusă, aduc solicitări suplimentare importante asupra infrastructurii, astfel conducând la apariția tasărilor diferenţiale, precum şi a degradărilor la nivelul sistemului rutier. Tariful de liberă trecere dispus pe raza localităților se aplică pentru că acum, nefiind necesară plata unei taxe de liberă trecere, foarte multe autovehicule care depășesc limitarea de tonaj de pe un sector de drum, circulă pe acel drum doar pentru a scurta distanța fără a lua în considerare faptul că traficul de mare tonaj provoacă neplăceri riveranilor. Acestea poluează fonic afectând riveranii precum şi orele de odihnă şi afectează structura sistemului rutier prin masa maximă autorizată mare, care depăşeşte limitarea de tonaj impusă”, se explică în raportul de specialitate care a stat la baza noului regulament.
„Rovinietele” de drumuri județene vor putea fi cumpărate pe o săptămână, pe o lună sau pe un an. De altfel, se vor putea plăti și permise valabile pe toate cele 16 drumuri cu restricții de tonaj, dar și pe unul sau mai multe drumuri.
„Nu ne-am dorit o taxare suplimentară care să fie împovărătoare pentru antreprenori. Am fost antreprenor peste 25 de ani și știu ce înseamnă. Se vede din faptul că tarifele stabilite nu sunt mari, dar și din faptul că sistemul este extrem de flexibil, plata se face diferențiat în funcție necesitatile utilizatorului, adica de tonaj, nr. de km și perioadă. Nu obligăm pe nimeni să cumpere mai mult decât exact ce are nevoie. Și introducerea sistemului de la 1 ianuarie 2025 a fost gândită, pe lângă termenul necesar pentru achiziție, realizarea aplicației și probele de funcționare, ca să nu schimbăm regulile în timpul jocului. De asemenea, la pct. 4 din Regulament se vede că sunt exceptate de la plată utilajele agricole, pentru că nu ni s-a părut corect să cerem plata unui tarif de la un agricultor care folosește aceste drumuri ocazional și pe distanțe scurte. Pentru verificare am solicitat ca în aplicație să existe și un modul pentru public, similară cu SUMAL, unde oricine să poată intra și introducând numărul de înmatriculare al unui autovehicul, să vadă dacă acesta are L.T. valabil și dacă da, pe ce sector de drum și pe ce perioadă. Acest modul l-am gândit în mod special pentru organele de control, Poliția rutieră și Polițiile locale dar și pentru public”, a precizat Szenner Zoltan.
2 comentarii
Domnii care pastoresc drumuri din judetul Brasov, trebuie sã SE informaze intai daca Este legal. Pentru ca pun taxe doar de dragul de a pune taxe! Asadar, firmele de transport care tranziteaza judetul pe „scurtaturi”, platesc rovigneta. Iar cum Romania este partea a UE si a semnat tratate cu aceasta entitate, printre care si evitarea dublei impuneri, nu mai pot pune Inca o taxa de drum suplimentara. Iar daca drumul Este restrictionat din punctual de vedere al greutatii autovehicolului iar soferii nu respecta indicatorul de greutate, atunci este clar amenda, conform legilor in vigoare. Acelasi lucru se va intampla si cu autostrada Comarnic-Brasov, pe care Ciolacu si Grindeanu vor sã o faca in parteneriat public- privat, ceea ce inseamna taxa la deschiderea acesteia. O taxa illegala, din acelasi motiv mai Sus mentionat. Dar asta se intampla cand ajung la guvernare nimeni din astia, care nu au nimic de-al face cu administratia. Si Inca n-ati vazut tot! Urmeaza!
Ăia cu căruțele, privilegiații politicii progresiste, de ce nu plătesc absolut nicio taxă dar beneficiază de tot?