Unul dintre obiectivele Primăriei Brașov este de a transforma Brașovul într-un oraș verde, un oraș prietenos cu locuitorii săi, un oraș sustenabil. Chiar dacă la nivel faptic, în ultimii ani, nu s-a întâmplat mai nimic, măcar la nivel birocratic orașul de la poalele Tâmpei va sta bine și va avea o strategie după care să se ghideze.
Strategia de infrastructură verde, ce va fi supusă astăzi aprobării Consiliului Local pentru girul final, propune conturarea unei rețele verzi, gestionată într-o manieră sustenabilă din punct de vedere ecologic și economic, care să consolideze identitatea orașului. Aceasta propune un plan de înverzire a Brașovului până în 2043.
Cum se va înverzi Brașovul, planul de pe hârtie
De exemplu, potrivit acestei strategii, un program cu efecte directe asupra reducerii poluării și creșterii calității aerului sunt acoperișurile verzi. Acestea sunt recomandate în cadrul tuturor construcţiilor noi, acolo unde structura permite astfel de intervenții. Acoperișurile verzi vor fi opționale/recomandate pentru locuințele individuale și obligatorii pentru toate construcțiile cu caracter public, semipublic sau care cuprind spații comune (de ex: spații comerciale, clădiri de birouri, hoteluri, unități medico-sanitare etc.). Acoperișul verde ar trebui să ocupe cel puțin 80% din suprafața totală a acoperișului. O abordare similară a fost adoptată cu succes în orașul Sheffield din Marea Britanie.
Amenajarea de noi zone verzi
Strategia dedicată infrastructurii verzi vine și cu o serie de propuneri pentru accesibilizarea sau amenajarea de noi zone verzi de mari dimensiuni, cum ar fi: un parc în jurul Sălii polivalente; Dealul Șprenghi; amenajare de pajiști la baza dealului Stejerișul Mare; amenajarea unei grădini publice în curtea spitalului Mârzescu; parcul de pe Dealul Cetățuii; Dealul Melcilor și cariera; promenada de la baza sud-estică a muntelui Tâmpa.
Un alt program important pentru a crește calitatea vieții în orașul nostru este crearea unei centuri verzi din perdele de protecție în zona nordică a orașului, pe o lungime de 120 de km în total, care include drumurile naționale, centura ocolitoare, dar și de-a lungul drumurilor agricole şi a canalelor de irigații care tranzitează zonele agricole.
Strategia completă, în documentul de mai jos:
Un comentariu
Veniti sa vedeti cum sunt ” ingrijite „spatiile verzi pe str.O.Goga de-a lungul caii ferate : prin defrisare masiva a copacilor care constituiau o perdea de protectie impotriva zgomotului si noxelor generate de traficul feroviar!!