Autorizația de Construire a Pasajului Sinaia Nord a fost emisă de Ministerul Transporturilor. Pasajul suprateran va avea o lungime de 382 de metri și va fi realizat la ieșirea din stațiunea Sinaia spre Bușteni. Pasajele supraterane de la Sinaia Sud, Sinaia Nord și cele subterane (pietonal și rutier) de la Comarnic și Azuga fac parte din proiectele CNAIR pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei și se desfășoară în cadrul acordului de colaborare din 2022 încheiat cu Consiliul Județean Prahova (n.r. după modelul centurilor Comarnic și Bușteni-Azuga). Pasajul de la Sinaia Sud, la intrarea dinspre Sinaia are o lungime de 438 metri. CJ Prahova construiește Centura de 6 km. de la Comarnic și așteaptă decizia Curții de Apel București la contestația Ozaltin pentru Centura Bușteni.
Pentru Pasajul de la Sinaia Nord, Ministerul Transporturilor a avizat lucrări de 39 milioane lei, iar termenul de execuție este de 28 de luni. Ambele pasaje (Sud și Nord) sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie.
,,Solutiile constructive de amenajare sunt :
amenajarea a 2 benzi ale DN 1, unidirecționale, situate de-o parte și de alta a pasajului rutier superior, având fiecare lățimea părţii carosabile de 4,50 m (2 x 4,50 m);
– realizarea unui pasaj rutier superior, cu 6 deschideri și lăţimea de 10,80 m;
-amenajarea unui sens giratoriu la intersecția DN1-Bulevardul Ferdinand, sub pasajului rutier superior, cu raza insulei centrale de 12 m și lăţimea căii inelare de 7 m (2×3,5m). Intrarea și ieșirea din girație se realizează pe câte o bandă de circulaţie, de 4,50 m lățime. Calea de intrare este separată de cea de ieșire, pe fiecare ramură, printr-o insulă separatoare, denivelată față de partea carosabilă cu 10 cm din borduri de beton 20×25 cm. Raza de racordare la intrarea și ieșirea în/din girație este de minim 9 m (în dreptul imobilelor situate în unghiul ascuțit al intersecției). În rest, valorile uzuale ale razelor de racordare la intrare/ieșire în/din girație sunt de minim 20 m;
În dreptul Domeniului Regal, în intersecţie, se păstrează zidul de sprijin existent și rigola existentă pentru preluarea apelor pluviale. Pasajul rutier va avea 6 deschideri avand schema statica de tip grindă continuă. Tablierul este realizat din 9 grinzi din beton precomprimat, care continuă pe pile și pe culee prin antretoaze din beton monolit, având înălțimea de 1,05 m și lungimea cuprinsă între 27,29 m și 27,48 m.
Citiți mai multe detașii pe economedia.ro