Ținând cont că ultima ședință ordinară a Consiliului Local Brașov s-a terminat subit, după ce nivelul jignirilor a atins cote de neimaginat, mai ceva ca pe ulițele mahalalelor, astăzi aleșii locali au fost convocați într-o ședință extraordinară pentru a dezbate câteva proiecte importante pentru comunitate.
Unul dintre acestea este și cel ce vizează închirierea unui spațiu în Coresi Business Park pentru relocarea temporară a activitățiilor școlare, respectiv înființarea unei școli de tip buffer, „de avarie”, atunci când alte unități sunt în șantier și spațiile nu pot fi utilizate pentru derularea în bune condiții a actului educațional.
Spațiul a fost pus la dispoziție de către o companie privată printr-o procedură de cerere de oferte, pe baza unor cerințe impuse de către municipalitate, astfel încât clădirea să aibă funcțiunile necesare ca pentru o școală. Primăria a primit două oferte, în cadrul licitației din luna ianuarie, dintre care doar una, a Coresi Bussines Park S.A., a fost admisă. Spațiul care va fi dat spre închiriere este în clădirea de Birouri T39, modulele C și D, având suprafața de 2.444 mp din suprafața totală construită la sol de 6419 mp, potrivit datelor din proiectul de hotărâre.
În acești bani intră și întreținerea spațiului
În conformitate cu acest document, pentru închirierea spațiului, Primăria ar urma să plătească în total 35.976,41 euro cu TVA/lună din care 29.316,26 euro cu TVA/lună, reprezintă chiria spațiului (clădire și curte de recreere) și 6660,14 euro cu TVA/lună, reprezentă costul aferent serviciilor de mentenanță și property management al clădirii, mai exact toate cheltuielile cu întreținerea.
Spațiile care sunt amenajate în cadrul imobilului trebuie să respecte normele de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1456/2020, după cum urmează:
– minim 16 săli de clasă;
– minim 5 laboratoare;
– cancelarie pentru 20-25 de cadre didactice;
– depozite pentru material didactic;
– bibliotecă și sală de lectură;
– birouri administrative (director/director adjunct, contabilitate, secretariat);
– grupuri sanitare pentru fete la fiecare etaj;
– grupuri sanitare pentru băieți la fiecare etaj;
– grupuri sanitare pentru cadre didactice;
– cabinet medical;
– cabinet psihologic.