Contractele pentru modernizarea DN 73 Pitești-Brașov, lotul greu Câmpulung-Fundata (38 km.) este blocat după decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a admis contestația pe care le-a depus constructorul ARL Cluj (Strabag). CNAIR poate contesta decizia CNSC la Curtea de Apel București, dar o asemenea decizie ar întârzia și mai mult deblocarea investiției, potrivit datelor Economedia.
Pentru acest contract, CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov nu ar fi evaluat corespunzător ofertele câștigătoare, mai ales în ceea ce privește critieriul experienței similare, iar CNSC a admis contestația în totalitate, situație care duce la reevaluarea ofertelor și, posibil descalificarea unor candidați, posibil chiar a celor declarați câștigători.
Decizia CNSC pe care a consultat-o Economedia indică o posibilă evaluare superficială din partea CNAIR a documentelor pe care le-au depus constructorii desemnați câștigători. Astfel, pentru contractul cu valoarea cea mai mare, modernizarea DN 73 Pitești-Brașov, CNSC a dat trei decizii de admitere a contestațiilor ARL Cluj împotriva constructorului Groma Hold (Bulgaria) declarat câștigător.
CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a desemnat câștigătoare Asocierea GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., dar la sfârșitul lunii ianuarie 2024, Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (deținută de Strabag) a depus a doua contestație la CNSC (admisă) pe motiv că oferta câștigătoare nu ar respecta condițiile de experiență similiară pentru lucrări de modernizare, ci doar pentru reparații.