Compania CFR Marfă a scos la vânzare și Hotelul Express din zona centrală a stațiunii Predeal în județul Brașov. Vânzarea se face în cadrul programului de valorificare a activelor neutilizate în activitatea de transport feroviar de mărfuri, conform deciziei Comisiei Europene pentru a returna un ajutor de stat acordat ilegal în 2013, potrivit unui comunicat de presă. Preţul de ofertare, la care se adaugă TVA, este de 15 milioane de lei, hotelul aflându-se sub sechestrul ANAF. Anul trecut, operatorul se stat a scos la vânzare și cele două nave ferry-boat din dotare, Eforie și Mangalia și a obținut 26 milioane lei.
,,Hotelul, integrat în circuitul turistic in 2014 și clasificat la 3 stele, este compus din 23 de camere duble, 4 apartamente și 2 camere triple, cu un restaurant ce poate găzdui până la 60 de persoane, o bucătărie complet echipată, o sală de conferințe cu o capacitate de 60 de locuri, o sală de fitness și spații administrative. Cu o structură arhitecturală de aproximativ 2500 mp de tip demisol+parter+2 etaje+mansardă, hotelul poate fi o destinatie potrivita pentru vacante individuale, tabere sau intalniri de afaceri. Sala de conferinte poate sustine organizarea de workshop-uri, congrese, training-uri, sedinte, prezentari sau lansari de produse iar pentru cei activi hotelul poate fi un punct de plecare pentru o varietate de activitati in aer liber: drumetii pe munte, ski sau snowboarding in sezonul rece sau excursii de descoperire a zonei. Deoarece CFR Marfă se afla in situatia de a restitui un ajutor de stat considerat ilegal de către Comisia Europeană, societatea desfășoară un proces amplu de valorificare a activelor neutilizate în activitatea de transport feroviar de mărfuri. Astfel, în conformitate cu articolul 248 din Codul de Procedură Fiscală, CFR Marfă a decis să valorifice toate activele care nu au o utilitate directă în activitatea de exploatare, inclusiv spațiul hotelier detinut in stațiunea Predeal.” – Comunicat CFR Marfă.
În 2020, Comisia Europeană a decis că Guvernul Ponta a acordat un ajutor de stat ilegal de aproape 3 miliarde lei decizia oficială) și a cerut CFR marfă să returneze ajutorul de stat ajuns la 4,2 miliarde de lei cu tot cu penalizări. Pentru a fi adoptat în Guvern, actul normativ are nevoie de aviz CSAT și de la Consiliul Concurenței.