Viteza trenurilor pe tronsonul Brașov – Sighișoara abia dacă atinge pe unele porțiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighișoara – Simeria, aceasta poate ajunge până la aproape de 150 km/oră, potrivit unui grafic publicat de secretarul de stat în Transporturi Ionuț Cristian Săvoiu.
„Graful de viteză (speed chart) pe tronsonul Brașov – Sighișoara vs. tronsonul Sighișoara – Simeria deja modernizat”, transmite oficialul de la Transporturi pe pagina proprie de Facebook.
În imaginea de mai jos se observă cum viteza crește de peste două ori în cadrul tronsonului modernizat.
De asemenea, Săvoiu a postat imagini video cu Tunelul Turdaş (780 m), despre care a scris că este primul tunel din România construit după 1990 pe tronsonul feroviar modernizat Sighișoara – Simeria.
Același oficial de la Transporturi a fost prezent la ceremonia organizată de constructorul elen Aktor cu ocazia pornirii primului TBM, „Eleni”, de pe șantierul liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, pe 5 martie, în zona Racoș – Ormeniș, județul Brașov.
Lucrările la primul tunel ar putea fi gata în octombrie 2025, potrivit secretarului de stat în Transporturi Ionuț Cristian Săvoiu.
Lucrările de modernizare a întregului tronson de cale ferată Brașov – Sighișoara sunt executate de către Asocierea RailWorks (Aktor SA – Alstom Transport SA – Arcada Company).
Ioan Pintea, fost director general al CFR SA, estima că după reabilitare pe tronsonul Brașov – Sighișoara (128 km) se va circula cu 160 km/h, iar timpul de parcurgere se va reduce semnificativ de la aproape 3 ore, la 45 de minute.