Zilele trecute, Biz Brașov publica o declarație a președintelui Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Daniel Micu, aici. Responsabilul de la aeroportul din Brașov spunea, printre altele, că:
„Și Dan Air ar vrea să revină. Primesc tot mai multe semnale din acea parte, dar deocamdată nu am vorbit cu conducerea companiei”.
„Mai mult, cred că se va întoarce și Dan Air peste ceva timp. Am vorbit personal cu oameni din grupul care au legături cu patronii Dan Air și cred că pot opera și la Bacău și la Brașov, fără probleme”, declara Șerban Todorică pentru o publicație de afaceri.
Biz Brașov l-a contactat astăzi pe Ian Matt David, CEO-ul Dan Air, pentru a confirma spusele celor 2 oficiali implicați în conducerea și administrarea Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav. Întrebat dacă Dan Air are în plan întoarcerea la Brașov, șeful operațional al companiei aeriene românești care a deschis aeroportul din Brașov a fost extrem de concis în declarații:
Reamintim, Dan Air a fost prima companie aeriană care a operat de la noul aeroport din Brașov, la momentul la care acesta a fost deschis, la 15 iunie 2023. Din cauza programului orar redus de la aeroport (12 ore, impuse de ROMATSA), compania aeriană a întâmpinat o multitudine de probleme operaționale. Din cauză că aeroportul se închidea la ora 19 și a lipsei unor certificări, foarte multe curse Dan Air, întârziate din motive independente de companie, au fost direcționate spre aeroporturile Otopeni și Sibiu, iar călătorii au fost transferați pe banii companiei la și de la Brașov, cu autocarele. Un avion Dan Air a lovit un stol de ciori la aterizarea la Brașov și din cauză că la aeroport nu erau echipe de mentenanță, avionul a fost blocat pe aeroport mai bine de jumătate de zi, până la sosirea unor specialiști de la Craiova și București pentru a verifica motoarele lovite de zburătoare. Acestea au fost doar o parte din problemele pe care Dan Air le-a întâmpinat la Brașov și din cauza cărora compania aeriană românească a decis să-și mute baza la aeroportul din Bacău, în noiembrie 2023, după mai puțin de 5 luni de operare de la AIBG. Aeroportul din Bacău este deschis 24/7 iar Dan Air operează zboruri spre 11 destinații din localitatea moldavă.
În acest moment, la și de la Brașov zboară doar Wizz Air cu curse de linie. Pe timpul verii vor fi ceva chartere operate de agenții de turism, care vor duce brașovenii să-și cheltuie banii în Turcia sau Egipt.
Despre Fly Lili nu se știe încă nimic, deși oficialii de la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav anunțau în ianuarie 2024 că în februarie urma să se anunțe cursele pe care această companie ar urma să le efectueze de la Brașov.
”Compania Fly Lili va începe operarea pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav din luna iunie 2024. Anunţul a fost făcut în cadrul unei întâlniri pe care Jürgen Andreas Faff, patronul Fly Lili, şi Cătălin Cotruţ, directorul general al companiei, au avut-o joi, 25 ianuarie, cu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban, directorul general al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, Constantin Albu, preşedintele Consiliului de Administraţiei al Regiei Autonome „AIBG”, Ştefan Daniel Micu, directorul DSNAR Arad, Florin Manta, şi directorul general al firmei de handling Kronaero, Ciprian Oprescu. Cu acest prilej, participanţii au stabilit că în cursul lunii februarie reprezentanţii Fly Lili vor anunţa destinaţiile concrete şi frecvenţele zborurilor”, anunțau cu surle și trâmbițe reprezentanții Consiliului Județean Braşov pe 26 ianuarie 2024.
Intrăm în ultima decadă a lunii martie și singurele informații despre posibile zboruri ale Fly Lili de la Brașov vin de la omul de afaceri brașovean Christian Macedonschi, un apropiat al proprietarului Fly Lili, Jürgen Andreas Faff, dar nimic nu este confirmat oficial la nivelul companiei aeriene. Reamintim, pe site-ul Fly Lili apăreau, anul trecut, anunțuri despre începerea operațiunilor de la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav în decembrie 2023. Evident, zborurile nu au început atunci și nu este foarte clar nici acum dacă și când vor începe.
2 comentarii
Infrastructura din jurul aeroportului Ghimbav este inexistentă sau extrem de slab dezvoltată,iar din drumurile n au mai fost modernizate de cel puţin 10-15 ani…sunt efectiv niṣte drumuri județene !!!! Aeroportul s a deschis,dar are nevoie urgentă ṣi de alte investiții majore, mai ales pe domeniul transportului cargo, ținând cont de faptul, că in BV ṣi zonele limitrofe sunt foarte multe companii străine !!!! Fără investiții suplimentare, aeroportul rămâne muzeul satului ṣi cu un impact economic minim . Să ne uităm ( fără invidie) puțin la aeroportul din Iaṣi sau Craiova/Sibiu, ce programe de investiții au demarat ṣi care sunt aproape de finalizare !!!! Zona ṣi aeroportul au un potențial enorm de dezvoltare….dar dacă nu I minte, vai de noi !!!!
Deci Toderica minte puțină, ne minte fără rușine! Săracu de el!