Şoferii sunt la un pas de revoltă. Se tem că schimbarea regulilor de calcul ar putea arunca în aer tarifele RCA. Chiar şi cei disciplinaţi în trafic ar putea plăti mai mult. Şi nu este singura măsură controversată.
Modificarea legii RCA ar putea scumpi asigurările auto obligatorii. Sistemul de recompense şi sancţiuni va fi refăcut după un principiu nou.
Când un şofer este disciplinat în trafic şi nu provoacă accidente, acesta urcă în clasa de bonus. Ceea ce înseamnă că primeşte o reducere la preţul poliţei RCA. Atunci când ajunge în clasa de bonus B8 reducerea poate fi chiar şi de 50%. Însă ar putea să dispară în cazul în care şoferul nu îşi reînnoieşte poliţa în termen de 30 de zile de la expirarea acesteia, notează observatornews.ro.
Într-o astfel de situaţie, reducerea de 30% pe care o primea un şofer se va transforma într-un plus de 30% la tariful RCA. Va ajunge să plătească mai mult cu peste 400 de lei.
„Vreo 2.200 am plătit ultima dată. Foarte mult. Nu toată lumea are bani s-o facă la timp, este mai greu”, a spus un șofer.
Amenzile primite de şofer ar putea scumpi şi ele asigurarea obligatorie auto (RCA)
Modificările propuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară dau dreptul şi la suspendarea poliţei RCA. Dar, dacă poliţiştii găsesc pe domeniul public maşina fără asigurare, amendează şoferul.
„Putem avea foarte bine o maşină pe domeniul public într-o parcare. Au fost cazuri, poate lua foc. O maşină parcată pe domeniul public, fără RCA, poate provoca daune”, a precizat Alexandru Petrescu, preşedintele ASF.
Asigurări auto mai scumpe. Șoferii vor avea cazier cu toate evenimentele rutiere
Noua lege RCA măreşte amenzile pentru lipsa asigurării, şoferii vor avea cazier cu toate evenimentele rutiere, iar decontarea reparaţiei după un accident va fi acordată doar dacă maşina este reparată într-un service autorizat. Toate aceste schimbările vor scumpi asigurările, se tem transportatorii, în ciuda asigurărilor venite de la autorităţi.
„Minim 40% va creşte poliţa RCA. Un minim de 40%, aş vrea să fie mai mare, indiferent ce ne spune ASF-ul”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
„Suntem la mâna multinaţionalelor care sunt de afară şi fac ce vor. Dacă vor să scumpească, mai scumpesc”, a spus un șofer.
Modificările făcute de ASF au fost depuse la Senat şi ar putea intra în vigoare în câteva luni, după ce vor fi adoptate.