Două zone cu tasări și risc de surpare de pe DN 1, de la ieșirea din Azuga spre Predeal, urmează să intre în reparații, potrivit CNAIR care a scos la licitație un contract pentru proiectarea lucrărilor. Cel puțin anul acesta, va intra în lucru o altă zonă de pe DN 1, respectiv podul de la Posada construit în 1925.
Între Azuga (jud. Prahova) și intrarea în Predeal (jud. Brașov) sunt două zone cu probleme de stabilitate ale DN 1 pe banda de coborâre Brașov-Ploiești, pe partea cu râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov. Expertiza tehnică realizată în 2022 pe care a consultat-o Economedia arată că problema cea mai serioasă este la km. 137+550 unde platforma drumului este susținută de un zid de sprijin cu o lungime de 136 metri. „Jumătate din partea carosabilă și acostamentele aferente zidului de sprijin au suferit degradări majore, iar zidul de sprijin din zidărie de piatră prezintă desprinderi de piatră majore accentuate în permanență de trepidațiile date de circulația rutieră, ca intensitate și ca greutate. (n.r pe DN 1 Valea Prahovei camioanele circulă fără autirizații speciale doar noaptea). Colapsul se poate produce în orice moment cu consecințe greu de evaluat asupra siguranței circulației rutiere : blocarea circulației rutiere pe banda Brașov-Ploiești, accidente rutiere etc”, potrivit expertizei tehnice realizate în 2022 de Proex Construct. Costul proiectării este estimat la suma de 137.999.63 lei, fără TVA.
Durata contractului pentru servicii de proiectare DALI (detalii Autorizație Lucrări Intervenție), Proiect Autorizație de Construire, proiect tehnic execuție și Asistență tehnică pe durata execuție lucrări este de 22 de luni cu 6 luni pentru asistență tehnică pe durata execuției.