Operatorul feroviar Astra Trans Carpatic studiază piața în vederea unei posibile achiziții de rame electrice.
Club Feroviar l-a întrebat pe directorul general al societății, Liviu Pescărașu, ce material rulant a fost cumpărat în anul 2023 și care este programul de achiziții pentru 2024. „În 2023 nu au fost efectuate achiziții. Pentru anul 2024 se caută oportunități de a achiziționa EMU (Electric Multiple Units, adică rame electrice – n.red.)”, a răspuns șeful ATC.
Acesta a precizat că noile trenuri ar urma să fie introduse pe ruta București-Brașov și București-Mangalia, atunci când va fi electrificată”.
Pe aceste rute, în momentul de față operatorul feroviar din Arad pune în circulație automotoare diesel IC2, cumpărate aproape noi de la compania feroviară de stat din Danemarca (DSB), care oferă un grad sporit de confort. În sezonul estival, datorită faptului că nu trebuie schimbată locomotiva la Constanța, ca în cazul CFR Călători, trenurile ATC scot cel mai bun timp de parcurs pe relația București-Mangalia.
Potrivit conducerii ATC, în parcul său de material rulant se află 12 vagoane (șase în proprietate și alte șase închiriate), fabricate în anii 2016 și 2017, patru locomotive electrice (toate închiriate) și 15 automotoare (în proprietate), fabricate în anul 2013. Astra Trans Carpatic are în prezent 107 salariați, iar in comparație cu începutul anului 2023 se constată o creștere de 8%.