
La sfârşitul acestei luni vor începe lucrările pentru săparea celor două tuneluri care se vor construi pe linia de cale ferată Braşov-Sighişoara.
Modernizarea acestei rute este cel mai dificil proiect feroviar din ţară datorită acestor două tuneluri, cu o lungime totală de 24 km şi galerie dublă. Modernizarea celor 112 km de linie dintre Braşov şi Sighişoara va costa 5,7 miliarde de lei fonduri europene. Are ca nou termen de finalizare anul 2027.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuţ Săvoiu, a precizat că au fost instalate cele două TBM-uri, iar alte două vor ajunge în România, astfel că ar urma să fie patru fronturi de lucru.
„O să dureze cam trei ani toată activitatea de acolo. Sperăm noi ca acest missing link din coridorul de transport feroviar să fie odată şi odată finalizat pentru a avea un parcurs cât mai eficient către frontiera de vest. Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România în sectorul feroviar cu o asemenea dimensiune şi cu asemenea efort financiar”, a explicat secretarul de stat.
Acest proiect face parte din magistrala feroviară Arad-Bucureşti-Constanţa care traversează ţara de la vest la est. Tot pe această magistrală, cel mai târziu în a doua jumătate a anului, se vor face primii paşi pentru modernizarea tronsonului Braşov-Predeal, în lungime de 27 km”