Tot mai multe companii au început să introducă programe de terapie pentru angajați, în încercarea de a avea rezultate bune la locul de muncă. La ședințe individuale sau întâlniri de grup, oamenii sunt învățați cum să își gestioneze emoțiile.
Potrivit unui studiu european, peste 30% dintre români au declarat că se simt obosiți și suprasolicitați la serviciu, potrivit stirileprotv.ro.
O directivă europeană obligă firmele să ia măsuri pentru a proteja sănătatea mintală a angajaților
Și totuși, tot mai mulți angajați fac cu greu față presiunilor și termenelor strânse de la locul de muncă. Într-o companie de publicitate din Capitală, managerii au eliminat orele de muncă peste program sau le plătesc suplimentar atunci când există urgențe. În plus, sunt organizate mai multe întâlniri la birou și au în plan să introducă și ore de terapie.
„Știm ca manageri și ca lideri să ne uităm la colegii noștri, să vedem când se tensionează lucrurile. Vedem că sunt foarte agitați câteodată. Altă dată fac foarte multe greșeli, greșeli minore”, a declarat Ioana Mucenic, managerul unei companii de publicitate.
În funcție de companie, ședințele de terapie au loc individual sau în grup cu psihoterapeuți. În alte firme, angajații au la dispoziție un număr de telefon unde pot cere sprijin la orice oră. În ultimul an, numărul firmelor care au cerut astfel de servicii a crescut cu 30%, potrivit datelor unei rețele medicale.
Potrivit unui sondaj Eurobarometru, anul trecut, aproximativ unul din doi angajați din Uniunea Europeană s-a confruntat cu depresia sau anxietatea. În România, peste 30% dintre angajați au declarat că sunt suprasolicitați la serviciu. În paralel, tot mai multe firme apelează la specialiști în securitatea în muncă.
„Am început să facem evaluări de riscuri psihosociale, astfel încât să avem o parte de început din care să vedem ce nevoie au angajații și să vedem ce programe putem oferi. Sunt programe de psiho-educație, să vorbim despre ce înseamnă emoțiile”, a declarat Daniel Milicescu, expert de securitate în muncă, psihoterapeut.