Peste 42.000 de maşini electrice au fost înmatriculate, până în prezent, în România, din care circa 16.800 doar în 2023, cu 35% mai multe faţă de 2022, arată o analiză de specialitate, conform Agerpres.
La nivel general, pe segmentul maşinilor electrice, Dacia Spring a depăşit pragul de 16.000 vehicule înmatriculate, păstrându-şi poziţia de lider, cu 6.877 de unităţi înregistrate doar anul trecut.
Pe locurile 2 şi 3 s-au clasat modelele Tesla – cu 2.156 de înmatriculări pentru Model Y şi 1.149 pentru Model 3. Practic, primele trei clasate reprezintă peste 60% din totalul înmatriculărilor realizate anul trecut, în România.
Comparativ cu anul 2022, Renault Zoe a ieşit de pe podium, în 2023 fiind înregistrate doar 169 de unităţi.
Pe de altă parte, modelul care a surprins, cu cele aproximativ 500 de vehicule înmatriculate, a fost Volkswagen eUP!, care se menţine pe poziţia a cincea, fiind urmat de Hyundai Kona şi VW iD3.
De asemenea, Renault Megane E-Tech se apropie de 1.000 de unităţi, iar Top 10 este încheiat de BMW i3 (locul 9) şi Nissan Leaf (locul 10).
La capitolul infrastructurii publice de încărcare a vehiculelor electrice, în luna ianuarie 2024, pe teritoriul României se găsesc 4.967 astfel de puncte, dintre care 1.509 sunt CCS/CHAdeMO şi 3.396 Type 2, distribuite în 2.067 de amplasamente.