Dincolo de anvelopele de iarnă, care nu trebuie să lipsească sub nici o formă, mai sunt și alte aspecte de care trebuie să ții cont atunci când conduci pe un drum alunecos.
Specialiștii te sfătuiesc să nu circuli cu viteză mare. Atunci când conduci pe un drum acoperit cu gheață sau cu polei, în primul rând, va trebui să reduci viteza suficient de mult, încât să poți manevra mașina în condiții de siguranță. Când șoseaua este alunecoasă, aderența este foarte scăzută, iar distanțele de frânare se multiplică.
Pentru ca autoturismul să nu derapeze este foarte important să folosești frâna de motor. Când drumul este acoperit cu gheață sau cu polei, aderența este foarte mică, iar o frânare violentă va bloca roțile și automat mașina va derapa. De aceea, specialiștii recomandă să folosești cât de mult poți frâna de motor, chiar și atunci când mașina derapează. Manevra te va ajuta să recapeți tracțiune. La urcarea unei pante, folosește o treaptă de viteză superioare celei cu care s-ar circula pe uscat, iar la coborâre folosește o treaptă inferioară.
Distanța pe care trebuie să o menții, pe timp de iarnă, față de mașina din fața ta, trebuie să fie mai mare decât atunci când circuli pe drumuri uscate. Explicația este aceea că aderența roților scade invers proporțional cu perioada de frânare. Dacă drumul este aglomerat, evită să accelerezi în curbe ca să nu riști să intri pe contrasens. Folosește frâna de motor înainte de a aborda un viraj, rotește volanul în direcția de deplasare fără să apeși pedala de accelerație și, astfel, mașina se va „așeza” perfect în curbă. Vei putea accelera doar la ieșirea din viraj, în linie dreaptă, sctie libertatea.ro.
Indiferent de condițiile de drum, dar mai ales în condiții de drum cu polei, este recomandat să ții ambele mâini pe volan. Sub nici o formă nu lua mâinile de pe volan pentru a răspunde la telefon ori pentru a butona sistemul audio. Dacă mașina derapează, nu o vei mai putea controla. Dar, dacă vei avea în permanență mâinile pe volan, o vei controla mai ușor și mai bine și vei putea, astfel, ieși dintr-o situație la limită.
Pe timpul iernii, ți se recomandă să încerci să nu circuli niciodată pe timp de noapte. În sezonul rece noaptea sunt cele mai mici temperaturi, care favorizează formarea poleiului. De asemenea, nu este recomandat să pornești la drum nici la primele ore ale dimineții. Afară este încă frig și odată cu primele raze de soare, solul începe să se încălească și apare și fenomenul de ceață. De aceea, în sezonul rece, cel mai bine este să circuli după prânz când există toate șansele ca poleiul și ceața să dispară.
Un comentariu
Specialisti ar trebui sa stie ca majoritatea Masinilor sunt dotate cu sistemul de franare numit ABS care nu permite blocarea rotilor in caz de franare.