Primăria continuă procesul de dezbatere publică a proiectului de Regulament privind restricționarea accesului auto în Zona cu nivel scăzut de emisii din centrul istoric al Municipiului Brașov. Actul normativ are drept scop reducerea poluării aerului, a poluării fonice și descongestionarea traficului, care va permite serviciilor de urgență un acces facil, iar riveranilor le va da posibilitatea să ajungă mai ușor la propriile locuințe.
Pe lângă procedura prevăzută în Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională, primăria va organiza o serie de consultări publice cu grupurile și persoanele interesate, astfel încât proiectul prezentat consiliului local să fie unul care își atinge obiectivele propuse în ceea ce privește reducerea poluării și descongestionarea traficului, în paralel cu facilitarea accesului pentru serviciile de urgență și cele de utilități, dar și pentru cei care locuiesc, lucrează, sunt cazați în zonă sau cei al căror acces este necesar – cum ar fi curierii, companiile de transport persoane sau participanții la evenimentele religioase.
După cum a anunțat săptămâna trecută, Primăria Brașov vrea ca până la sfârșitul lunii februarie, când proiectul va fi prezentat Consiliului Local, acest regulament să aibă o formă prin care să se descongestioneze traficul în această zonă în weekenduri, dar fără a crea un efect negativ pentru cei care locuiesc sau lucrează în zonă, precum și pentru cei care trebuie să ajungă la anumite destinații – de la curieri și cei care asigură transport public, până la cei care vor să participe la evenimentele religioase (cum ar fi botezuri, nunți, înmormântări) sau care trebuie să facă diverse reparații la imobilele din zonă.
Consultările publice se vor desfășura după următorul calendar:
- 23 ianuarie: instituțiile publice care își desfășoară activitatea în zona vizată;
- 23 ianuarie: instituțiile de cult care își desfășoară activitatea în zona vizată;
- 26 ianuarie: cu reprezentanții platformelor de ridesharing (Uber, Bolt) și cele de livrare la domiciliu (Glovo, Tazz etc.);
- 26 ianuarie: firmele de curierat;
- 1 februarie, ora 16.00: reprezentanții companiilor din sectorul HoReCa*. În cadrul acestei întâlniri se va discuta și despre regulamentul de publicitate și regulamentul care privește terasele;
- 5 februarie, ora 15.00, cu persoanele juridice din zonă, întâlnirea va fi deschisă pentru toți reprezentanții firmelor care sunt interesate de introducerea acestor restricții de circulație**;
- 5 februarie, ora 17.00, persoanele fizice***.
Vă reamintim că săptămâna trecută, Primăria Brașov a pus în dezbatere publică Regulamentul privind restricționarea accesului auto, pe perioada week-end-ului, în centrul istoric al orașului, în intervalul vineri, ora 18.00 – duminică, ora 22.00.
Conform expertului în mobilitate urbană, Reinhold Stadler, una dintre problemele cu care se confruntă centrul vechi este poluarea cu particule în suspensie și poluarea fonică, din cauza circulației intense în perioada week-end-urilor și a vacanțelor. La fel de importantă este însă și problema blocajelor de trafic, care pe de o parte afectează siguranța cetățenilor, prin faptul că și mașinile de intervenție sunt blocate, iar pe de altă parte, îi împiedică pe cei care locuiesc în centrul vechi și Șchei să ajungă la propriile locuințe, în principal din cauza celor care sunt în căutarea unui loc de parcare.
„Dacă ne uităm în Europa, foarte multe dintre orașe merg pe ideea de emisii scăzute, zonă cu emisii scăzute. Asta este și o parte dintre problemele pe care le resimțim noi, de la calitatea aerului, poluarea cu PM10, PM 2,5, până la zgomot. Vedem asta în toate planurile și în studiile pe care le avem deja. Și apoi problema critică, congestia. În cazul de față nu este o problemă doar că îngreunează traficul, așa cum este în multe alte orașe, ci este vorba de acces la utilități și la dotări esențiale: avem două spitale care au nevoie să intre ambulanțele, avem o serie de locuitori care nu au alte căi de acces și în momentul în care se blochează centrul istoric, știți bine, salvarea este blocată în trafic de celelalte autovehicule. Ceea ce este o problemă foarte mare. Și asta încercăm, în primul rând să degrevăm această situație în care ajungem la a avea oameni blocați efectiv într-o zonă fără nicio posibilitate de a ieși”, explica Reinhold Stadler, în momentul prezentării publice a acestui proiect de regulament.
Brașovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de hotărâre până pe 5 februarie 2024, pe e-mail: infopublice@brasovcity.ro, către Primăria Braşov, Biroul Informații Publice și Mass-Media sau prin intermediul Centrului de Informații pentru Cetățeni (program Luni-Joi, 8.00- 14.00,Vineri de la 8.00-13.00).
3 comentarii
Din păcate blocajul nu este doar din cauza celor care-și caută loc de parcare ,cei care și-au înscris copii la grădinița în Schei cu toate că au domiciliul în altă parte,cei care merg la Pietrele lui Solomon cu bicicletele pe mașină sau care se deplasează în aceași zonă pentru plimbare sau alte activități ☹️
Str. 13 Decembrie este sufocata de masini. La fel si alte strazi. Sa propuna primarul blocarea orasului pentru cei care locuiesc in Schei.
Si sa ma lasati cu transportul public ca ajungi mai repede pe jos dint-o parte in alta. Din zona mea catre centru sunt 3 masini. Vin toate la aceeasi ora si apoi pauza 20 sau 30 minute in week-end. Asta daca nu cumva lipseste vreun sofer.
Apropo, domn primar unde-s biciclistii? Ce fac parcarile de biciclete? Sunt pline?
Primarul notru este interesat de poluare si siguranta cetateanului? Atunci de ce nu ia masuri pentru curatarea trotuarelor din oras? Si nu vorbesc de cele din fata caselor sau magazinelor, ci de cele aflate la marginea soselelor (Arterelor) principale (vezi str. Grivitei!) care sunt pline de gheata si gloduri. Sau parcarile dintre blocuri, pentru care se platesc bani de catre locatari (pentru fiecare loc de parcare!). Sau copacii batrani, adevarate pericole mai ales cand sunt rafale puternice de vant. Sau verificarea si inlocuirea becurilor arse de la iluminatul public. Sau eliminarea sobolanilor care s-au inmultit si misuna prin cartiere (vezi in zona Tudor Vladimirescu, mai ales ca este o constructie in proprietatea familiei sale!).
Vrea sa ne arate ca are preocupari nobile si ,in realitate, nu isi asuma niciun proiect care sa vizeze viata de zi cu zi a catateanului obisnuit din Brasov.