Acordul cadru încheiat în 2019 pentru salubrizarea și deszăpezirea străzilor Brașovului a expirat la finalul anului trecut, astfel că, în conformitate cu legislația în vigoare, până la definitivarea unei noi licitații, edilii pot derula proceduri de negociere directă pentru ca serviciile să poată fi asigurate fără sincope.
Astfel, în conformitate cu datele existente pe portalul de achiziții publice, Primăria a derulat astfel de proceduri de negociere la finalul anului trecut, deocamdată, fiind încărcate doar datele aferente contractului provizoriu pentru zona de Nord a orașului. Astfel, până la finalul lui 2024, Primăria Brașov ar urma să achite o sumă maximală de 23.670.050,58 lei fără TVA, respectiv 28,16 milioane de lei cu TVA, companiei Comprest. Suma exactă ar urma să rezulte în funcție de valoarea totală a serviciilor prestate în zonele Timiș Triaj, Craiter, Florilor, Gării, Tractorul, Bartolomeu, Stupini și Brașovul Vechi. Mai mult, acest contract poate să se încheie înainte de termen, dacă va fi definitivată licitația lansată în noiembrie pentru încheierea unui nou acord-cadru.
„După expirarea termenului contractului actual de delegare a serviciului public salubrizare și deszăpezire în data de 31.12.2023, autorităţile publice locale din municipiul Brașov au la dispoziție o singură variantă de acțiune, respectiv organizarea unei proceduri de licitaţie publică pentru delegarea serviciului.
Astfel, Primăria Municipiului Brașov a demarat organizarea unei proceduri concurenţiale de selecţie a operatorului de salubrizare în vederea delegării serviciului de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Brașov, în data de 09.11.2023. Primăria Municipiului Brașov trebuie să identifice o modalitate de continuare a prestării serviciului de salubrizare stradală și deszăpezire, serviciu critic și absolut necesar orașului, având în vedere că finalizarea procedurii de achiziție este imposibil de realizat până la 31.12.2023, dată la care contractul actual de delegare a serviciului public salubrizare și deszăpezire expiră.
Concluzionând, la data prezentei, municipalitatea nu are la dispoziție o altă cale legală în afara încheierii unui contract pe motiv de urgență prin demararea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunț de intenție”, se precizează în anunțul de atribuire.
Primăria vrea să semneze un acord-cadru pe o perioadă de 8 ani cu o firmă care să se ocupe de salubrizarea și deszăpezirea străzilor din municipiu. Valoarea maximă a contractului este estimată la 690.336.399 lei (140 de milioane de euro), din care 61.248.803 lei în primul an, 67.128.689 lei în al doilea an, 73573043 lei în al treilea an, 80.636.055 lei în al patrulea an, 88.377.116 lei în anul 5, 96.861.320 lei în anul 6, 106.160.006 în anul 7 şi 116.351.367 lei în anul 8. Sumele reprezintă valorile maximale, iar creşterile de la un an la altul au fost stabilite luând în calcul o rată a inflaţiei de 9,6% și pot varia în funcție de serviciile prestate.