Românii pot primi amendă pentru că nu și-au spălat mașina.
„Sunt tot felul de soluții, inclusiv pentru parbriz, ca să plece apa de pe el. O mașină, cu cât este mai lustruită și mai curată, cu atât are frecarea mai mică. Frecarea este un element care influențează consumul. Dacă este murdară, frecarea e mai mare.
A întreține mașina, înseamnă și latura estetică, dar înseamnă și că vopseaua va rezista mai mult, va fi mai lucioasă și mai frumoasă și vom consuma mai puțin. Pe cale de consecință, mașina va merge mai repede“, a spus Titi Aur.
Problema este mai gravă în momentul în care șoferii circulă cu geamurile murdare.
Este important de subliniat faptul că șoferii care circulă cu geamurile mașinilor murdare riscă să fie amendați de Poliție, în trafic. Agenții vor stabili dacă mizeria obstrucționează sau nu vizibilitatea și vor acționa în consecință.
Polițiștii trebuie să decidă, astfel, dacă autovehiculul este atât de murdar încât să afecteze vizibilitatea, astfel încât să îi expună pe alți șoferi la diverse pericole.
Potrivit Legii, șoferii prinși cu parbrizul, geamurile laterale sau luneta murdare riscă amenzi de până la 1.160 de lei, dacă murdăria afectează vizibilitatea, scrie Observator.
Însă legea nu stabilește și cât de murdar este prea murdar.
„Nu există un instrument de măsurare al mizeriei de pe geamuri. Se va uita polițistul prin habitaclul mașinii ca să vadă vizibilitate prin geamurile laterale, lunetă sau parbriz. De asta e bine să ai o cameră de luat vederi ca să poți demonstra cât de murdare au fost în cazul în care ți se pare că nu au fost suficient de murdare”, a spus Cosmin Andreica, liderul sindicatului Europol.
Titi Aur a tras, de asemenea, un semnal de alarmă cu privire la educația rutieră, care la noi în țară lipsește cu desăvârșire.
„Cultura automobilistică se reflectă în foarte multe lucruri. Începând de la accidente, de la ce fel de mașini își cumpără românii, de la cum se duc să învețe să conducă mașina, de la câte circuite se duc, la cum își spală mașina și cum sunt tentați să facă tot felul de lucruri etc. Toate acestea fac parte din cultura asta tehnică și din educație.
Nu o să putem compara niciodată societatea din România cu cea din Anglia. Ei au un cu totul alt cult pentru automobil, înțeleg mult mai multe, au fost educați altfel, sunt ateliere de preparări de mașini la fiecare colț de stradă, sunt piste și circuite unde se duc și fac tot felul de teste și antrenamente. De exemplu, Ungaria are 20 de circuite, Franța are peste 200. Acolo se duc proprietarii de mașini și fac diferite lucruri. Este alt fel de educație,. La noi nu există așa ceva!“, a mai spus Titi Aur.
5 comentarii
Bună ziua,
Am sa încep cu prima zi de conducere alături de instructorul care mi-a dat explicații legate de mașină și care sunt foarte importante pentru toți șoferii, era anul 1980 când mi-am luat permisul.
-NU ai voie să consumi alcool, poți face accidente cu urmări grave;
-verifici starea tehnică a mașinii înainte de a te urca la volan, aici s-a referit la semnalizare, lumini, ștergătoare de parbriz, claxon, frana de serviciu și frana de mână;
-cele doua parbrize, geamurile laterale, oglinzile retrovizoare interioare și cele exterioare să fie curate și reglate pentru conducere, de asemenea numărul de înmatriculare al mașinii să fie curat;
-claxonul îl folosești cât mai rar și în cazuri excepționale;
-când te-ai urcat la volan îți pui centura de siguranță și apoi pornești motorul;
-conduci cu atenție, ești pe șosea și răspunzi pentru viata celor din mașină, pentru viata celor din trafic cât si pentru distrugerea mașinii ori a mașinilor;
-respecți toate regulile de circulație și Miliția nu o să-ți spună NICIODATĂ că ai greșit, vor fi controale de rutină, după care îți vor dori drum bun;
-când ieși cu spatele din parcare activezi butonul de avarie și ieși încet, asigurandu-te că poți reveni în trafic, așa încât să te vadă toți conducătorii auto de intenția pe care o ai;
-adaptezi viteza mașinii condițiilor meteo, dacă este ceață/ninsoare mergi încet și cu avaria aprinsă ca să fi văzut de cel din spate și față, dacă plouă și mergi cu viteză mare intri în aquaplanare și produci accidente în lanț cu victime, dacă este polei conduci cu atenție și folosești cât mai rar frana de serviciu altfel mașina rămâne cu rotile blocate și intri în gard, mașini și pietoni;
-când conduci noaptea adaptezi viteza și folosind faza lungă când ești singur pe șosea iar dacă apare o mașină din sens opus sau ai una în față treci pe faza scurta;
-la schimbarea direcției de mers te asiguri și pui semnalizarea stânga/dreapta după caz;
-când ieși de pe un drum secundar te asiguri și numai după aceea intri pe șosea;
-la cedează trecerea NU asculți ce-ți spune pasagerul din dreapta că este liber și conduci, nu el conduce, TU conduci și OBLIGAȚIA TA este să te asiguri;
-în mașină să nu funcționeze
-radioul/casetofonul dat tare, iți distrage atenția și faci accident;
-să nu agăți pe lunetele din față și spate tot felul de jucării, iți distrag atenția și faci accident;
-nu fumezi în mașină sau iți cauți bricheta sa aprinzi o țigară, aceste gesturi pot duce la accidente și mai grav la deces.
-la trecere de cale ferată fără bariere ai crucea Sfântului Andrei în față, te oprești și te asiguri, după care treci.
-pe șosea după ce te asiguri pui semnalizarea și depășești mașină, după care intri în banda de mers la distanță, altfel cel din spatele tău intră în tine și mai grav se răstoarnă cu mașina în șanț;
Atunci în acel an examenul în sală se făcea la Miliție test cu 46 de întrebări, răspuns corect la 40 întrebări iar timpul era de 30 minute, după aceea se mergea în poligon și aveai CINCI MINUTE la dispoziție să faci traseul cu plecarea de pe loc, slalom printre jaloane, mers cu spatele, parcări laterale stânga/dreapta, parcare cu spatele între jaloane, oprirea și pornirea în rampă și revenirea la linia de sosire.
După aceea am plecat să facem orașul conducere de zi și noapte iar la condus prin oraș, examinatorul meu era plt.adj.Lupu era la vremea respectivă cel mai sever. Au trecut 44 de ani de când am luat carnetul de conducere și NICIODATĂ nu am fost implicat în evenimente de circulație(accidente cu victime omenești și distrugerea mașinii/masinilor)tot timpul am respectat cu strictețe toate informațiile primite de la instructor.
Azi câți instructori dau aceste explicații tinerilor conducători, dacă toți conducătorii auto tineri ar respecta, atunci NU ar mai fii atâtea accidente soldate cu victime omenești!!!!
În școală generală clasele V-VIII veneau de la Miliție ofițeri care ne explicau cum să procedăm la trecerea de pietoni, cum să traversăm strada, pe ce parte a șoselei să circulam iar dacă ne prinde întunericul să avem o lanternă cu care să semnalizăm prezența noastră, aveam o oră cu explicații, întrebări și răspunsuri, azi aceste ore nu se mai țin și de aceea se întâmplă atâtea nenorociri.
Cu stimă,
Alberta
Dar mizeria/murdăria care apare pe mașini este „primită” de la drumurile/șoselele /autostrăzile jegoase și foarte jegoase. Pe „ăia” care le administrează îi amendează pentru așa ceva ???
Titi Aur: V-am apreciat pentru unele recomandari, dar povestea cu masina murdara (de drumurile jegoase din Romania) ca are consum mai mare de combustibil la vitezele de circulatie legale (30, 50, etc. max 130 km/h) ma cam face sa rad.
Chiar ati facut un astfel de test cu masina „lustruita” si cu aceeasi masina .urdara? Nu cred.
Pe de alta parte, o masina curata denota „respect” pentru vehiculul pe care-l conduci, respectpentru tine si bineinteles o mentinere a „sanatatii” vopselei, a tuturor componente sistemelor vehiculului.
Si eu vad pe sosele masini murdare dar numai in partea de jos numere murdare ,nu se mai vad cifrele si literele ,soferii de azi nu-si fac probleme de asta.
Propun amendă și pt cei care le put picioarele sau nu se spală pe dinți și urcă la volan imputind interiorul vehiculului… poliția v a mirosi v a stabili cuantumul amenzilor aplicate în funcție de gradul de urât mirositor foarte urât mirositor și insuportabil de mirositor…succesuri!!