Asocierea condusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria a câștigat licitația pentru modernizarea Drumului Național 73, lotul 1, contractul de 500 milioane lei, dar Antrepriza de Lucrări și Reparații -ARL Cluj (Strabag) a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), potrivit datelor publicate de Economedia. Compania ARL Cluj este deținută de Strabag. Câștigătorul desemnat, Groma Hold (Bulgaria) a depus ofertă doar pentru Lotul 1, iar ARL Cluj pentru ambele loturi.
Pentru Lotul 1 (Câmpulung-limită jud. Brașov) modernizarea se va face pe 48 kilometri, iar pentru Lotul 2 contractul este de 250 de milioane lei și lucrări pe 36 de kilometri (lucrări doar pe raza județului Brașov).
În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de peste 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi.
– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.
În contestația depusă la CNSC, ARL Cluj solicită anularea raportului procedurii și susține că Asocierea declarată câștigătoare nu ar respecta caietul de sarcini.
Contractul pe care l-a lansat Direcția de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov) are o valoare cuprinsă între 688 și 748 milioane lei, include modernizarea șoselei pe o lungime totală de 74 de kilometri, din care 48 de kilometri în zona de munte, cu serpentine, Câmpulung-Fundata. Contractul iniția pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Braşov (aproximativ 103 km) fusese semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei. Lucrările au început de-abia în 2014 şi s-au blocat la 50%, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite la valoarea reală.