Lanţul de restaurante cu specific japonez, Japanos, care a pornit din Bucureşti, a ajuns astăzi nouă localuri, dintre care şase în România şi câte unul în Paris, Abu Dhabi şi Santa Lucia. Planurile companiei pentru viitorul apropiat sunt de a deschide câte un restaurant la Brașov, Arad și Timișoara și să intre pe pieţele din Dubai, Algeria şi Kosovo.
„Avem două restaurante în curs de deschidere în Algeria şi Kosovo, vor fi gata în 2024. Mai avem şi un contract semnat cu un master francizat în Dubai, contract ce vizează trei localuri. Ne-au spus că deja au luat două spaţii, iar planul e să deschidă trei restaurante în doi ani“, a spus Gabriel Faflei, fondator al Japanos, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor
Mai mult, antreprenorul se află în discuţii şi pentru alte deschideri în Orientul Mijlociu, alături de Viena şi Bruxelles. Primul pas făcut de Japanos în afara ţării a fost în Paris, iar anul acesta au fost inaugurate restaurantele din Adu Dhabi şi Santa Lucia.
„Am zis că dacă vom reuşi în Paris, înseamnă că putem reuşi oriunde.“
„Zona în care ne aflăm (n.r. la Paris) este de departe cea mai competitivă piaţă de food din lume. Pe o distanţă de 700-800 de metri sunt 8-9 restaurante de ramen (doar ramen, nu localuri cu specific japonez). Am studiat foarte bine piaţa şi am avut şansa să luăm un spaţiu foarte bun în pandemie, când preţurile erau acceptabile“, povesteşte Gabriel Faflei.
Antreprenorul adaugă că restaurantul din Paris merge foarte bine, având profit încă din primele luni de funcţionare. Localurile Japanos din Paris şi Bucureşti sunt operate direct de către fondator, pe când restul sunt operate în sistem de franciză. Chiar dacă restaurantele sunt operate de parteneri, antreprenorul se implică în mod direct în deschiderile din afara ţării.
Pe lângă extinderea dincolo de graniţă, Faflei are în plan să crească şi numărul restaurantelor de pe plan local. Japanos numără cinci unităţi în Bucureşti şi una în Oradea, aceasta din urmă fiind operată în sistem de franciză.
„La Bucureşti am decis că vom mai inaugura cel mult un local, în zona de nord a Capitalei. Suntem în discuţii pentru un restaurant la Braşov. Avem nişte parteneri buni la Oradea, cu care sperăm să deschidem Timişoara şi Arad. Vrem ca până la sfârşitul anului viitor să punem pe harta proprie aceste oraşe. Dar cam atât ar fi pe harta Românieiă“, mai spune Gabriel Faflei.
Toate investiţiile proprii în extinderea lanţului de restaurante au fost făcute din reinvestirea profitului, susţine antreprenorul, ceea ce limitează posibilităţile de dezvoltare. Sistemul de franciză, adaugă el, este astfel cea mai bună soluţie pentru extinderea businessului atât în ţară, cât şi în afara graniţelor.
Businessul operat de antreprenor a avut anul trecut afaceri de 8,7 milioane lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Localurile sunt însă administrate separat, prin mai multe entităţi, iar firma din România înregistrează doar rezultatele unităţilor proprii din Bucureşti, alături de taxele de franciză. În ceea ce priveşte anul acesta, 2023 a fost unul bun pentru business, în pofida problemelor economice care au redus bugetele oamenilor pentru ieşit în oraş.