Subprefectul Lucian Pătrașcu, viitorul candidat al PSD la funcția de primar, este nemulțumit de faptul că actuala administrație nu a găsit soluții pentru fluidizarea traficului care face legătura cu cartierul Bartolomeu.
„Brașovul are mari probleme de infrastructură rutieră, probleme pe care actuala administrație publică locală le tratează cu mult dezinteres. În ciuda faptului că administrația USR a Brașovului cunoaște valorile de trafic care în cele mai multe zile se soldează cu ambuteiaje și mii de ore pierdute de brașoveni în trafic, nu ia absolut nici o măsură pentru a rezolva această situație. Mai mult, USR Brașov nu are proiectele realiste și clare pentru eficientizarea traficului auto”, arată acesta într-un comunicat de presă.
Pătrașcu spune că oferit în ultima vreme mai multe soluții pentru rezolvarea acestei probleme, dar nu a fost băgat în seamă de administrația municipiului. „Soluția pe care am propus-o Primăriei Brașov, respectiv construirea unui pasaj rutier la intersecția străzilor Lungă, Calea Făgărașului și Stadionului, din păcate pentru locuitorii din zonă, nu este pe placul administrației USR a Brașovului. Cu toate acestea insist în numele locuitorilor din Bartolomeu și propun administrației Coliban construirea unei bretele de acces spre și dinspre Centura Brașovului, exact lângă clădirea CATTIA, acolo unde pasajul auto de pe strada Institutului traversează suprateran Centura Brașovului”, mai arată acesta.
„Strada Institutului nu are valori mari de trafic, ca atare poate fi exploatată în interesul locuitorilor din zona Bartolomeu pentru a le facilita accesul spre Centura Brașovului, separat de accesul în sensul giratoriu dintre strada Lânii și Centura Brașovului și strada Plugarilor și Centura Brașovului. Totodată, propun și asfaltarea străzii Lotusului, stradă ce face legătura dintre Cartierul Avantgarden cu strada Lânii, stradă care scurtează accesul înspre și dinspre Centura Brașovului locuitorii din cartierul Avantgarden cu aproximativ 2,5 km”, mai spune Pătrașcu.
Bartolomeul a devenit, în ultimii ani, unul dintre cele mai populate, dar și cel mai izolat cartier al orașului. „Acolo, în ultimii ani s-au mutat câteva zeci de mii de brașoveni în noile cartiere rezidențiale. În schimb, infrastructura rutieră care face legătura acestui cartier cu celelalte zone ale Municipiului Brașov a rămas deficitară. Cartierul Bartolomeu comunică cu partea centrală a Brașovului prin patru intersecții, din care trei sunt treceri la nivel cu calea ferată și una reprezintă o cale de acces spre pasajul Fartec și spre pasajul care face legătura cu cartierul Tractorul. De câteva zeci de ori pe zi traficul feroviar întrerupe traficul rutier înspre și dinspre cartierul Bartolomeu, formând o serie de ambuteiaje ce se soldează cu minute bune de întârziere pentru șoferi. Cartierul Bartolomeu mai este legat de Centura Brașovului de sensul giratoriu de pe strada Lânii și sensul giratoriu de pe strada Plugarilor, precum și de sensul giratoriu de pe Calea Feldioarei – Bulevardul Griviței”, mai arată Pătrașcu.
Potrivit lui Pătrașcu, administrația USR a Brașovului se dovedește a fi un coșmar pentru mobilitatea urbană. „După mai bine de trei ani de mandat a lui Coliban la Primăria Brașov constatăm doar o înrăutățire a condițiilor de mobilitate, la care adăugăm și iresponsabilitatea administrativă pe care acesta o dovedește în permanență, precum și lipsa vădită de interes pentru rezolvarea problemelor reale ale brașovenilor”, conchide sursa citată.
Un comentariu
Daca e vorba de a cauta un vinovat pentru traficul infernal si lipsa infrastructurii ,nu vad alt vinovat decat ARHITECTUL sau cum so numi individul de la primarie ce da avize de constructie a cartierelor fara a asigura infrastructura aferenta: strazi gaze apa si iluminatul stradal .