Primăria Braşov, în administrarea căreia se află şi Poiana Braşov, spune că firmele Rock Development Holding şi Rock Mountain nu au solicitat nicio autorizaţie de construire pentru un hotel în municipiul Braşov, adică nici în Poiana Braşov, în ultimii trei ani. Ziarul Financiar a trimis o solicitare către Primăria Braşov, care se ocupă şi cu eliberarea de autorizaţii de construire în Poiana Braşov, şi a întrebat reprezentanţii din cadrul instituţiei dacă Rock Development Holding şi Rock Mountain au solicitat autorizaţii de construire a vreunui hotel în Poiana Braşov.
„Conform informaţiilor transmise de Serviciul Autorizări Construcţii, vă informăm că, în ultimii trei ani, companiile menţionate, respectiv Rock Development Holding şi Rock Mountain, nu au solicitat autorizaţii de construire pentru hoteluri în municipiu Braşov“, spun reprezentanţii Primăriei Braşov.
Mai mult, în Poiana Braşov au fost emise doar trei autorizaţii de construire, în ultimii trei ani, potrivit site-ului primăriei. Dintre acestea, una face referire la realizarea iluminatului pârtiei de schi Lupului şi Drumul Albastru, una la înlocuire tronson conductă racord SRM Poiana Braşov, iar ultima este pentru autorizarea unui complex turistic şi organizare de şantier, solicitată de compania Poiana Residence SRL, pentru un hotel de două etaje, fiind vorba de un proiect aflat în portofoliul SVN România.
Ziarul Financiar a cerut informaţii cu privire la amplasarea hotelului Kempinski, suprafaţa totală construită, data la care a fost primită autorizaţia de construire şi stadiul proiectului, însă reprezentanţii dezvoltatorului nu au oferit un răspuns.
Rock Development Holding a anunţat săptămâna trecută că va dezvolta un hotel în parteneriat cu grupul internaţional Kempinski în Poiana Braşov. Investiţia se ridică la 70 milioane euro, iar hotelul va avea 120 de camere. În aceeaşi zi, Kempinski a emis un comunicat de presă în care anunţa investiţia şi spunea că hotelul va avea 120 de camere cu vedere la lac şi la munte.
Ziarul Financiar a trimis o solicitare şi către grupul hotelier Kempinski pentru a afla despre parteneriatul dintre lanţul hotelier şi compania locală şi motivul pentru care a ales Poiana Braşov ca prim loc de intrare pe piaţa din România.
„Poiana Braşov este o alegere convingătoare pentru un hotel Kempinski datorită mai multor factori cheie. În primul rând, Kempinski are o experienţă bogată în gestionarea proprietăţilor de staţiuni montane de succes, cu o prezenţă puternică în destinaţii renumite precum Elveţia, Bulgaria, Austria şi Slovenia. Folosind această expertiză, credem că putem reproduce succesul hotelurilor noastre în staţiunile montane din România. În plus, considerăm România o piaţă foarte promiţătoare, cu un potenţial semnificativ de creştere. Poiana Braşov, în special, posedă deja o reputaţie puternică ca destinaţie populară, oferindu-ne o bază solidă pe care să putem spori şi mai mult atractivitatea acesteia“, spune Christophe Piffaretti, chief development officer and member of the management board Kempinski Hotels, într-un răspuns oferit Ziarului Financiar.
Kempinski numără 82 de hoteluri şi reşedinţe de lux din Europa, Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa, America Centrală şi Caraibe, la care se adaugă 26 de proiecte aflate în dezvoltare în prezent. Dintre acestea, peste 20 de hoteluri se află în Europa. Câteva dintre hotelurile Kempinski aflate în zonele montane sunt Grand Hotel Kempinski High Tatras (Slovacia), Kempinski Palace Engelberg Titlis Swiss Alps (Elveţia), Kempinski Hotel Berchtesgaden Bavarian Alps (Germania) şi Kempinski Hotel Das Tirol Jochberg Kitzbuehel Alps (Austria).
Spre comparaţie cu aceste ţări, unde staţiunile de schi au pârtii întinse pe zeci şi sute de kilometri, Poiana Braşov are doar 15,7 kilometri de pârtii de schi, fiind a doua cea mai mare staţiune de schi din România după numărul de kilometri schiabili, după Sinaia, cu 26,7 kilometri de pârtii de schi. Spre exemplu, domeniul schiabil Jochberg din Austria, unde se află hotelul grupului internaţional Kempinski Hotel Das Tirol Jochberg Kitzbuehel Alps, numără 188 de kilometri de pârtii de schi, puţin sub ceea ce numără în total România, adică 198 de kilometri de pârtii de schi în toate staţiunile locale.
„Kempinski a ales Poiana Braşov ca primă zonă pentru intrarea noastră pe piaţa românească datorită oportunităţii de a colabora cu un important partener la un proiect excepţional în această destinaţie populară. În timp ce suntem concentraţi, în prezent, pe Poiana Braşov, luăm în considerare activ şi oportunităţi în Bucureşti şi Constanţa pentru potenţiala extindere viitoare. Fiecare locaţie prezintă oportunităţi şi provocări unice şi ne angajăm să evaluăm cu atenţie toate opţiunile pe măsură ce continuăm să ne creştem prezenţa în România“, mai spune Christophe Piffaretti.
3 comentarii
Autorizația de construcție este pentru fraieri..?
Poiana Brașov este deja sufocata de hoteluri. Ca sa nu mai vorbim de defrișările pe care le presupun un astfel de proiect.
Stână fără câini !!!