Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov ar urma să încheie un nou acord-cadru pentru colectarea, transportul și eliminarea finală a deșeurilor medicale periculoase, precum și pentru neutralizarea substanțelor toxice ce rezultă din activitatea medicală.
Costul acestor servicii pentru o perioadă de patru ani a fost estimat la suma de 14.368.320 lei fără TVA, respectiv 17.098.300 cu TVA, contractul fiind împărțit în două loturi, respectiv pentru colectarea deșeurilor și pentru reabilitarea substanțelor toxice. Firmele de specialitate care vor să se înscrie la licitație vor fi obligate să depună și o garanție de participare care este de 6.793,20 lei pentru primul lot și de 2.187 lei pentru cel de-al doilea lot. La acestea se adaugă și o garanție de bună execuție. Aceasta va fi de 5% din valoarea fără TVA a contractului subsecvent și se va constitui în situatia în care valoarea fără TVA a acestui tip de contract este egală sau mai mare de 1.042.363 lei.
Atât probele de laborator, cât și recipientele în care au fost dispuse acestea, medicamentele, preparatele chimice, cât și ambalajele, seringile, compresele, cearșafurile sau scutecele folosite reprezintă deșeuri medicale de care instituțiile care acorda îngrijiri medicale trebuie să se debaraseze apelând la servicii specializate, fără a fi colectate împreună cu deșeurile menajere.