Ministerul Transporturilor modifică Regulamentul de Funcționare al Drumului Național 7 C – Transfăgărășan respectiv DN 67 C -Transalpina pentru a permite redeschiderea temporară a tronsoanelor de altitudine care se închid toamna și se redeschid la începutul verii. Actualul Regulament, actualizat în 2021, prevede închiderea completă a sectoarelor Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă (Transfăgărășan) și Rânca -Obârșia Lotrului (Transalpina) între 20 octombrie și 30 iunie, în funcție de condițiile meteo, dar nu permite și o redeschidere temporară a tronsoanelor închise, dacă după închiderea circulației vremea se îmbunătățește semnificativ.
Eventuala redeschidere temporară este propusă de o comisie tehnică care se întrunește la nivelul Direcțiilor Regionale de Drumuri (DRDP București și Brașov pentru Transfăgărășan respectiv DRDP Craiova pentru Transalpina) și este aprobată de directorul general CNAIR.
,,Raportat la analiza pericolelor prevăzute din prezentul Normativ, cât și raportat la condițiile meteorologice, circulația rutieră se poate închide în perioada 20 octombrie – 30 iunie, astfel:
- a) DN 7C – pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada);
- b) DN 67C – pe sectorul de drum cuprins între km 34+800 (Rânca) și km 79+200 (Curpăt).
(4) Ulterior închiderii circulației și până la data de 30 iunie, în situații excepționale justificate de creșteri ale valorilor de temperatură și în urma unei analize temeinice a pericolelor….Comisia prevăzută la art. 29 din prezentul Normativ poate propune printr-un Raport redeschiderea sau redeschiderea temporară a sectoarelor de drum, care se supune aprobării conducerii centrale C.N.A.I.R.-S.A.” prevede un proiect de ordin comun al Ministrului Transporturilor și Internelor
Propunerile pentru a ,,flexibiliza” Regulamentul de Funcționare urmăresc ca, cele mai spectaculoase drumuri din România să rămână deschise cât mai mult timp posibil și în condiții de siguranță pentru șoferi :
,,Posibila majorare a perioadei în care aceste sectoare de drum montan pot fi deschise circulației rutiere poate duce la dezvoltarea economică a respectivelor zone montane, acest lucru conducând la favorizarea turismului montan pentru o perioadă mai lungă”, se arată în nota explicativă care însoțește propunerea.