CFR Călători a făcut publice vineri noutățile din Mersul Trenurilor 2023-2024, care va intra în vigoare duminică dimineața. Operatorul feroviar de stat se laudă că a introdus mai multe trenuri InterCity, dar unele dintre ele vor avea o durată de parcurs mai mare decât cea a garniturilor InterRegio care circulă acum.
SNTFC CFR Călători a anunțat printr-un comunicat postat pe site-ul propriu și citat de Club Feroviar că, începând cu data de 10 decembrie 2023, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2023-2024, ce va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024.
În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024 vor circula zilnic în medie 1.100 de trenuri operate de CFR Călători. În comunicat se precizează că pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător s-au asigurat încă două relații noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC.
Între acestea se numără și două garnituri spre și dinspre Brașov:
IC 536 „Tomis Expres” | Constanţa | 17.30 | Braşov | 22.08 | 391.2 | 4h 38m |
IC 538 „Tomis Expres” | Braşov | 06.54 | Constanţa | 11.37 | 391.2 | 4h 43m |
În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, care vor afecta și plecările și sositile în Brașov, astfel:
Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relația Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Brașov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Brașov;
Trenul internațional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta Brașov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda – Brașov;
Orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642 la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:
Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.