BizBrașov a obținut, în baza legii 544 privind accesul la documente de interes public, stenogramele ultimelor ședințe ale Consiliului de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (CA). Este vorba de ședința de pe 30 octombrie, în care președintele CA a pus pe masă un punct suplimentar privind demiterea directorului aeroportului, Alexandru Anghel și ședința din 9 noiembrie, cea în care Anghel a fost „oarecum” demis, prin demararea unei acțiuni în instanță pentru recuperarea unor presupuse „pierderi” suferite de aeroport (necontorizate) sub conducerea directorului. Lui Anghel i s-a reproșat să nu a rezolvat problemele cu taxarea parcării de la aeroport și că nu a funcționalizat stațiile de alimentare a mașinilor electrice, fapte care ar fi cauzat un prejudiciu important aeroportului. Plus faptul că nu s-au închiriat spațiile comerciale din incintă.
Din stenograme se poate înțelege mult mai bine care este situația actuală a acestei investiții de 140 de milioane de euro, bani cheltuiți din bugetul județului prin finanțări guvernamentale sau împrumuturi.
Astăzi vom publica părți esențiale din stenograma ședinței din data de 30 octombrie.
„Nu avem internet. Check-in-urile nu sunt funcționale”
În acest pasaj, directorul Alexandru Anghel explică membrilor Consiliului de Administrație faptul că intenția de a fi demis este, în opinia lui, un abuz. În plus, le explică membrilor CA că, practic, aeroportul are mari probleme de funcționalitate.
De ce aeroportul încă nu este abilitat să funcționeze în condiții de climă aspră(Cat II)
Anghel a fost întrebat de un membru al CA de ce Aeroportul Intenațional Brașov Ghimbav nu a fost ridicat încă la Categoria a 2-a, respectiv una în care apartura de la sol și din turn să permită aterizarea/decolarea aeronavelor în condiții de ceață, frecvente la Brașov. Conform directorului Alexandru Anghel, procedurile au fost demarate încă de la deschiderea aeroportului, dar documentele au avut „mers de melc” la ROMATSA.
„Era să luăm foc de vreo 2 ori”
În acest pasaj, Anghel confirmă ceea ce orice turist care a aterizat sau a decolat la/de la Brașov a observat: instalația electrică este o „glumă”. Nici măcar automatele de sandwich-uri nu pot să funcționeze în aeroport, din cauza acestei probleme:
Pe sărăcie: „Am fost singurul care am susținut să tragem alimentări electrice pentru spațiile comerciale”
În continuare, Anghel explică din ce cauză în aeroport sunt mari probleme cu alimentarea cu energie electrică:
„Unde e apa? Păi nu e apă”
Din explicațiile lui Anghel rezultă că problemele cu alimentarea cu energie electrică nu sunt singulare. Nu există nici alimentare cu apă și nici canalizare comercială la etaj, acolo unde ar trebui să fie cafenele și restaurante, ca într-o investiție din 2023. Din acest motiv, spațiile comerciale nu sunt închiriate. Practic, la aeroport, gresia de la etajul 1 ar trebui decopertată și trasă instalația electrică, alimentarea cu apă și canalizarea:
Programul de „aprozar” al aeroportului: „Am avut curajul să mă iau de ROMATSA și de aici au pornit toate”
În această parte a discuției avută pe 30 octombrie, Anghel explică membrilor CA care este motivul pentru care extinderea programului aeroportului, cu doar 4 ore, a fost aprobată atât de târziu ( începând cu 15 ianuarie 2024). Reamintim, președintele CA, Daniel Micu, este, în același timp, angajat al ROMATSA, instituția care, cel puțin la nivelul declarațiilor directorului aeroportului, este instituția care a blocat în mod permanent extinderea programului.
De ce nu vin alte linii aeriene la AIBG : „Vor bani”
Directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Alexandru Anghel le explică aici membrilor CA cât costă pentru a aduce o companie importantă la noul aeroport
„Dacă nu semnam acordul cu ROMATSA, nu dădeam drumul la aeroport”
Reamintim, aeroportul din Brașov este singurul din România care trebuie să plătească o taxă anuală către ROMATSA, în valoare de aproximativ 5 milioane de lei. Nu este foarte clar de ce administrația aeroportului trebuie să achite această sumă și dacă este legal. Deocamdată, problema a fost trimisă spre analiza Ministerului Transporturilor, pentru evaluare. Anghel explică în acest pasaj de ce a semnat acel document:
Directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav a contestat actul prin care a fost trimis în judecată pentru recuperarea unui prejudiciu care la acest moment nu este calculat de nimeni.
Din cauza situației incerte de la AIBG, compania Fly Lili, care inițial a promis că va avea zboruri din Brașov de la începutul lunii decembrie, nu a respectat acest termen. Din cauza programului redus de la AIBG, Dan Air a plecat la Bacău. Vom continua dezvăluirile despre care este situația la aeroport cu fragmente din stenograma ședinței de CA din 7 noiembrie.
3 comentarii
Nu as fi crezut niciodata ca, la o asemenea investitie, exista probleme esentiale pentru functinore : lipsa curent, apa, internet!?! Stau si ma intreb ce a tot vizitat de atatea ori Vestea sau proiectantul arh. Stefan Dorin? Orb pare ca a fost si executantul care nu a vazut lipsa prizelor de curent si robinetilor de apa… Pare
ceva de domeniul fantasticului!
” in țara cu romani, nimic nu reuseste”, spunea Emil Cioran și mulți alții pe lângă el. O tara condusa de oieri, infractori, cocalari, femei ușoare și popor ieftin și mărunt.
Cred că cei de la „centru” ar fi în stare să de-a șpagă numai să vadă acest aeroport închis. A pune președinte al CA un salariat al Romatsa echivalează cu a pune lupul paznic la oi. Mă întreb: la Brașov există autorități locale sau sunt atât de retardați încât să se complacă în cocina în care au băgat aeroportul.
Rușine să vă fie. Îi puneți în cârcă lui Anghel ce nu-i aparține. Să ai așa un obiectiv, îl pot considera strategic și să nu știi ce să faci să-l dai de pământ echivalează cu trădarea de țară.