Continuă şedinţele de lucru privind desfăşurarea proiectului „Reabilitare şi modernizare DJ 102I Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul Braşov”, pe care Compania Națională de Investiții „CNI” SA îl implementează în parteneriat cu administraţiile judeţene din Prahova şi Braşov.
Autoritățile au discutat astăzi oe forma finală a culoarului de expropriere, în urma căreia suprafaţa necesară a fi scoasă din fondul forestier este mai mare decât cea prevăzută iniţial în studiul de fezabilitate, ceea ce impune necesitatea revizuirii avizelor de principiu emise de instituţiile implicate – ocoale silvice, Garda Forestieră, respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului.
„Am trecut în revistă stadiul avizelor şi acordurilor necesare scoaterii din circuitul forestier a terenurilor de care avem nevoie pentru acest proiect. Având în vedere că procedurile de expropriere sunt în sarcina noastră, trebuie să obţinem avizul de mediu pentru culoarul de expropriere final. În paralel cu obţinerea avizului final de la Garda de Mediu trebuie să aprobăm două HCJ-uri esenţiale: hotărârea de consiliu judeţean privind demararea procedurii de expropriere şi cea referitoare la declararea de utilitate publică a suprafeţelor respective. De asemenea, trebuie realizată pichetarea traseului şi identificarea parcelelor de pădure afectate”, a explicat administratorul public al județului Brașov Daniel Gligoraş.
O serie de proceduri birocratice
„Toţi cei care am participat la discuţii suntem o echipă şi lucrăm ca o echipă, de aceea ne întâlnim cu regularitate şi analizăm toate etapele pe care le avem de parcurs în implementarea acestui proiect de importanţă capitală pentru descongestionarea traficului pe DN 1. Cu această ocazie am stabilit că trebuie să valorificăm la maximum perioada de iarnă şi să rezolvăm toate aspectele de natură birocratică, astfel încât în primăvara următoare să fim pregătiţi pentru demararea lucrărilor. Este important faptul că oficialii primăriilor Săcele şi Valea Doftanei susţin în totalitate eforturile de implementare a proiectului, idee exprimată şi în cursul discuţiilor de astăzi, când am analizat inclusiv problema construirii trotuarelor în interiorul localităţilor. Aceste lucrări vor fi realizate şi ele nu vor afecta în niciun fel parcursul acestui obiectiv investiţional”, a menţionat preşedintele CJ Şerban Todorică-Constantin.
În aceste zile proiectantul va iniţia corespondenţa cu instituţiile abilitate, în vederea actualizării avizelor de mediu.
Demersurile sunt realizate atât la nivelul CJ Braşov, pentru tronsonul de 12,4 km din DJ 102I aflat pe teritoriul administrativ al judeţului nostru, cât şi la nivelul CJ Prahova, pentru tronsonul 13,2 km situat în judeţul vecin şi ele se vor finaliza cu emiterea Horărârii de Guvern privind scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor afectate de investiţie.
5 comentarii
Se defrișează fără jenă legal sau mai puțin legal, iar pentru interes național, nu se poate.
Din caza vibrațiilor, o să rupeți barajul Paltinu. Padurea …..o ia cine trebuie .se știa de 2 ani . Deci ????? România e de ……râsul lumii. Conducerea țării de C–T.
Este o crimă să construiești o centura ocolitoare prin mijlocul pădurii, se va alege praful de pădure și viețuitoarele ei. Numai în România lucrului bine făcut se poate așa ceva!
Aceste drumuri există pe hărți de zeci de ani. Prin folosirea lor la nivel de căruță unele zone s-au mai impadurit. De cand un copac crescut in drum face parte din fondul forestier? Este exact situația DJ101T unde, cei de la Drumuri Județene PH spun că nu costa reabilitarea drumului cat costa despăgubirile către Romsilva pentru tăierea copacilor care au crescut în drum. O tara de kkt cu o conducere de kkt.
Sa nu comparam un drum de tara cu unul asfaltat care va aduce imense deservicii mediului. Eu unul sper sa nu se realizeze