Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet. Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienți ai Companiei Naționale „Poșta Română”, iar alții nu folosesc serviciile poștale.
Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.
„În ciuda tuturor acestor acțiuni de phishing, îi asigurăm pe cei care pot deveni ținta unor astfel de acțiuni că Poșta Română este foarte riguroasă în ceea ce privește datele cu caracter personal ale clienților ei. De asemenea, Compania a activat un sistem complex de protecție a acestora, pe care îl folosește cu succes. Acesta este parte din strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor”, a precizat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale “Poșta Română”.
Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect
În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică
suspiciuni,
Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam,
Nu accesați link-ul,
Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact
Compania Națională “Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu
caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere
de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul
adreselor oficiale de e-mail:
suportclienti@posta-romana.ro
noreply@posta-romana.ro
În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt
exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la
subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă
sunt taxe de achitat.