Consiliul Județean Brașov a transmis astăzi un comunicat prin care își arată în continuare sprijinul pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, în condițiile în care DanAir a decis să-și mute baza și zborurile la Bacău, iar la Brașov au rămas doar 5 zboruri pe săptămână. Conducerea Consiliului Județean explică, în comunicat, faptul că operatorii aerieni sunt cei care decid unde și când să zboare. La Bacău, Consiliul Județean a oferit aeroportului din localitate un ajutor de minimis de 600.000 euro, pentru atragerea de operatori, iar primii care au fost racolați sunt cei de la DanAir, atrași și de programul de 24/7 de la Bacău.
Aeroportul din Brașov a beneficiat anul trecut de un ajutor de minimis dat ce Consiliul Județean , în valoare de 200.000 de euro. În acest context, încă 2 ani, aeroportul nu mai poate să primească astfel de fonduri. În comunicatul de mai jos, reprezentanții Consiliului Județean promit un ajutor de minimis pentru atragerea de operatori aerieni, „imediat ce vor fi parcurse toate etapele prevăzute de lege”. Iar conform legii, este imposibil ca finanțarea pentru atragerea de companii aeriene să fie acordată înainte de luna iulie 2025.
Redăm mai jos, integral, comunicatul Consiliului Județean Brașov:
„Construcţia şi operaţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) reprezintă cel mai important obiectiv investiţional asumat, finanţat şi implementat de Consiliul Judeţean Braşov.
Misiunea autorităţii publice judeţene a fost îndeplinită în data de 15 iunie 2023, odată cu inaugurarea Aeroportului, în condiţiile în care elementele care compun infrastructura aeroportuară au fost predate în administrarea Regiei Autonome „AIBG” RA, iar coordonarea, gestionarea şi dezvoltarea activităţii de transport aerian sunt în sarcina conducerii executive a Aeroportului.
Consiliul Judeţean Braşov continuă să rămână alături de Aeroportului Internaţional Braşov, atât prin faptul că alocă finanţările necesare acoperirii cheltuielilor de funcţionare ale RA „AIBG”, cât şi prin demersurile realizate în vederea extinderii programului de funcţionare de la 12 la 16 ore, începând cu data de 15 ianuarie 2024, decizie adoptată de autorităţile de reglementare a domeniului aeronautic – ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Mai mult decât atât, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică-Constantin, va face toate diligenţele necesare, astfel încât Aeroportul Internaţional Braşov să ajungă într-un timp cât mai scurt la programul de funcţionare de 24 de ore din 24.
„Sprijinim activitatea Aeroportului cu tot ceea ce depinde de noi, dar în limitele impuse de lege. Ne dorim cu toţii o activitate aeroportuară cât mai bună şi mai dezvoltată, însă trebuie să ţinem cont că operatorii aerieni sunt firme private care se supun legilor pieţei şi rentabilităţii economice. Deciziile privind restrângerea sau dezvoltarea operaţiunilor aeriene le aparţin acestora în totalitate şi sunt luate în urma propriilor calcule economico-financiare. Nu depinde de noi ca un operator privat să intre sau să iasă din piaţă. Noi, ca autoritate publică judeţeană, vom susţine orice activitate care vine în sprijinul consolidării poziţiei Aeroportului Braşov între cele mai importante facilităţi de transport aerian din ţara noastră”, a declarat preşedintele CJ Braşov, Şerban Todorică-Constantin.
Consiliul Judeţean Braşov urmează să definitiveze procedura după care poate fi acordată schema de ajutor de minimis pentru susţinerea activităţii operatorilor aerieni pe Aeroportul Braşov, iar în acest sens este nevoie de acceptul Comisiei Europene.
Acordarea acestui ajutor care are drept scop stimularea companiilor aeriene în vederea creşterii traficului de pasageri şi a numărului de destinaţii operate, aşa cum se întâmplă în cazul altor consilii judeţene din ţară care deţin aeroporturi, se va realiza şi la Braşov, imediat ce vor fi parcurse toate etapele prevăzute de lege.
„Avem încredere că judeţul Braşov are toate atuurile necesare din punctul de vedere al dezvoltării economice, al potenţialului turistic, al interesului manifestat deopotrivă de mediul de afaceri şi de cetăţeni în a utiliza facilităţile aeroportuare, astfel încât să fie ofertant pentru operatorii aerieni români şi străini”, a încheiat preşedintele CJ Braşov.
3 comentarii
O timpenie la fel de mare ca si cei care conduc Brasovul, acum si in trecut. Pina voi va jugati de alba neagra,sintem o multime de clientii care am crezut in voi si am cumparat zboruri pentru a calatori acasa. Dar ca de fiecare data ne-ati DEZAMAGIT. ATI facut „inaugararea” acestei minunate cladiri care o numiti aeroport cind ATI avut nevoie de voturi si aplauze. Noi acum am ramas si cu banii datii si cu praful Ales de sarbatorile in familie.Va doresc SA aveti parte de acelasi binecuvintari de aceste sarbatorile.
Aeroportul Brasov-Ghimbav (ABG) trebuie sa evite racolarea de mici companii fara nicio anvergura fara nicio sansa de a se dezvolta si a dezvolta aeroportul. In prima faza ABG trebuie sa concretizeze solutii de Stop-Over (Escala) sau destinatie cu Companii serioase Europene avand un HUB important intr’o Metropola Europeana. Aceste Escale pot asigura astfel voiaje multiple in Europa sau aiurea in lume. Cum la Sibiu Luftahansa si Austria asigura legaturi saptamanale acelasi lucru ar putea fi asigurat la Brasov si poate cu mai mult succes tinand cont de o zona metropolitana mai industrializata, mai populata si mai atractiva din pdv turistic.
Frumos.