Programul scurt de funcționare (7-19) aprobat de ROMATSA la deschiderea Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav a stârnit multe nemulțumiri în rândul căltorilor, al companiilor aeriene și al responsabililor de la aeroport. Inițial, ROMATSA a confirmat cu nu are suficienți controlori de trafic pentru turnul virtual al aeroportului din Brașov, care este ghidat actualmente din turnul de control de la Arad. Reprezentanții singurei linii aeriene care a început zborurile de linie de la Brașov pe 15 iunie, la deschiderea aeroportului, Dan Air, au avut mari probleme până acum în managementul zborurilor într-un interval orar de doar 12 ore.
Luni, reprezentanți ai Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav au discutat cu responsabili din ROMATSA despre posibilitatea prelungirii orarului de funcționare al aerogării din Brașov.
Ca urmare, în acest moment, pe masa celor care decid programul aeroportului din Brașov sunt 2 variante:
- Orar de funcționare între orele 6 și 24 (comparativ cu 7-19 actualmente)
- Orar de funcționare adaptat în conformitate cu nevoile liniilor aeriene care au zboruri de linie spre și de la Brașov (Dan Air și Wizz Air)
La acest moment, se pare că varianta a doua este agreată de toate părțile. Urmează o nouă întâlnire pe 10 octombrie, când este posibil ca o decizie să fie luată în legătură cu această problemă.
La acest moment, aeroportul din Arad-de unde este dirijat traficul aerian de la Brașov- are cea mai mică încărcare dintre cele 17 aeroporturi din România, cu excepție celui din Tulcea, care în luna august a avut doar 12 pasageri. Cel din Arad a avut 5.109 pasageri, în comparație cu Brașovul, care, deși la început și cuun program redus, a avut 16.486 pasageri în luna august.
Un comentariu
In buna practica de la noi sunt convins ca si la ROMATSA sunt multi „aerieni” in ale meseriei…Si aia sunt acolo pentru a duce la bun sfarsit tot felul de comenzi politice! As dori sa se faca publice numele celor care iau decizii in problemele aeroportului din Brasov!! E asa mare secret?