Atelierele marca ”Proiectul CRED” revin în județul Brașov, fiind, de data aceasta, dedicate Resurselor Educaționale Deschise realizate în cadrul proiectului și adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar românesc. Astfel, în Brașov în 27 septembrie 2023, în intervalul orar 13:00-17:00, la Casa Corpului Didactic Brașov are loc Atelierul „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”. Această nouă serie de Ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
„De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru
opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și
analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar
și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii
și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene
referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și
crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se
constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din
învățământul preuniversitar românesc.
Atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România,
în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte 3, unul pentru
cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care
predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate,
în total, 9 ateliere.
Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere,
desfășurate la nivel național. Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către
lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea
curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.
În medie, durata unui Atelier este de 4 ore. Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate etc. Atelierele CRED sunt organizate pe o structură comună, iar ariile de interes și acțiune ale publicului prezent au directă legătură cu tematica abordată în cadrul fiecărui Atelier în
parte”, au precizat organizatorii.