
Directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Alexandru Anghel a fost ieri la Bruxelles pentru discuții cu Comisarul European pentru Transporturi, românca Adina Vălean. La discuții au fost prezenți și europarlamentarul de Brașov Siegfried Mureșan care este negociator-șef al Parlamentului European pentru bugetul anual al UE și fostul președinte al Consiliului Județean Brașov, actual ministru al Dezvoltării, Adrian Veștea, care a participat la discuții online.
Anghel vrea să dezvolte aeroportul din Brașov prin extinderea cu încă 3 platforme de parcare, așa cum anunța Biz Brașov.
Pentru a obține finanțări europene, Anghel a depus la Ministerul Transporturilor toate documentele necesare pentru includerea aeroportului în rețeaua europeană de transport TEN-T, iar acum Comisia Europeană trebuie să ia o decizie în acest sens. Programul TEN-T vizează finanţarea proiectelor (studii şi lucrări) în domeniul transporturilor (aerian, naval, rutier, feroviar) care se adresează extinderii şi modernizării reţelei trans-europene de transport.
În ultimul timp însă, fondurile europene nu au prea mers spre aeroporturi, oricum nu pentru investiții în infrastructură. Astfel încât, directorul aeroportului a discutat cu Siegfried Mureșan pentru introducerea unor astfel de proiecte în bugetul Uniunii Europene.
Comisarul european pentru transport, Adina Vălean a sugerat ca administrația aeroportului să se orienteze către finanţări pentru mobilitate duală civil-militară prin programul CEF (Connecting Europe Facility), cu obiectivul de a include aeroportul în reţeaua europeană de transport TEN-T.
Este cunoscut că Baza Aeriană a trupelor NATO de la Kogălniceanu a fost făcută cu ajutor financiar și logistic majoritar de la guvernul SUA. Este posibil, în acest sens ca, având în vedere existența, la Cincu, a Grupului de Luptă Avansat Consolidat al NATO din România, aflat sub conducere franceză, scenariul de la Kogălniceanu să se repete la Aeroportul din Brașov. Mai precis, Franța, care este contributor major la fondurile UE poate să ceară introducerea Aeroportului de la Brașov pe lista de priorități de infrastructură din Uniunea Europeană, pentru a-și putea aduce militarii și tehnica mai repede în baza de la Cincu, care este la 70 de km de Ghimbav.
Astfel încât sfatul comisarului european Adina Vălean de a orienta capacitățile aeroportului din Brașov către mobilitate duală (civil-militară) pare să fie soluția de obținere mai a banilor europeni necesari pentru dezvoltarea și extinderea aeroportului Internațional Brașov Ghimbav.