
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș va fi semnat miercuri, 20 septembrie cu Makyol, a transmis Ministerul Transporturilor într-un anunț de presă. Makyol este același constructor căruia CNAIR i-a atribuit contractul și pentru Lotul 3.
Constructorul Makyol (Turcia) a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, a anunțat în mai, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Lotul 4, Sâmbăta de Sus – municipiul Făgăraș, are o lungime de 16 kilometri și 4 ani pentru proiectare și execuție. Makyol,a avut o ofertă de 1,1 miliarde lei, a transmis Pistol, potrivit economedia.ro.
„Astăzi (n.r. vineri, 5 mai), după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km). ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, a afirmat el.
La licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, Strabag a contestat la CNSC și a pierdut, dar a continuat contestația și la Curtea de Apel București.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău s-a scos la licitație al treilea contract pentru Studiul de Fezabilitate.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.
La peste un an de la lansarea licitației, CNAIR nici măcar nu a desemnat câștigătorii loturilor 1 și 2, termenul oficial pentru evaluările tehnice/financiare fiind 15 și 29 septembrie, dar nu se exclud prelungiri/devansări.
Mai multe detalii, pe economedia.ro.