CFR Călători a lansat o licitație pentru POS-uri în trenuri și a anunțat că deja cumpărarea biletelor este posibilă prin aplicația 24Pay.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii pentru sistemul de plată cu card bancar prin echipamente POS în regim asistat și regim neasistat (aferent legitimațiilor de călătorie și produselor achiziționate la bordul vagoanelor specializate pentru servicii de alimentație publică de tip Bar)”, conform clubferoviar.ro
Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru pe patru ani de zile este cuprinsă între 1.500.000 și 7.000.000 de lei. Se vor achiziționa în total 492 de POS-uri în regim asistat și serviciile aferente, dintre care 16 POS-uri pentru vagoanele Bar Bistro și Bar Express. Acestora li se adaugă POS-uri în regim neasistat, pentru automatele de vânzare a biletelor de tren.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 octombrie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 17 februarie 2024.
Bilete de tren prin aplicația 24Pay
Până vor fi introduse POS-uri în trenuri, SNTFC CFR Călători a anunțat, printr-un comunicat, că deja este disponibilă cumpărarea biletelor prin aplicația 24Pay.
Utilizatorii aplicației pot achiziționa bilete la trenurile CFR Călători pentru orice rută deservită la nivel național, direct din aplicație, bucurându-se de numeroase avantaje: au la dispoziţie toate informaţiile privind rutele de interes, trenurile şi orarul acestora, pot achiziţiona bilete, pot vizualiza biletele şi le pot prezenta conductorului direct de pe telefon (fără a fi necesară tipărirea), întregul proces este unul intuitiv, iar tranzacţiile sunt securizate.
Pentru achiziția unui bilet de tren, utilizatorul accesează meniul aplicației, secțiunea „Transport – Tren CFR Călători” și selectează informațiile pentru călătoria sa: stația de plecare, cea de sosire și data plecării. Pentru a finaliza achiziţia, utilizatorul trebuie să aleagă una dintre opțiunile de tren oferite, clasa/tipul de vagon, numărul călătorilor, locurile dorite şi să adauge adresa de e-mail, unde va primi biletele în format electronic. În pasul final, utilizatorul va confirma suma totală, va face plata direct din aplicaţie și va primi biletele de tren la adresa de e-mail furnizată.
Serviciul este disponibil pentru toate rutele operate de CFR Călători și se adresează tuturor persoanelor care călătoresc cu trenul, inclusiv unor beneficiari de facilități (pe baza unui ID) sau de reduceri (de exemplu, pentru posesorii de carduri TrenPlus).
“Cerințele pasagerilor ne impulsionează să ne adaptăm constant noilor tendințe digitale. Prin acest parteneriat cu 24pay, ne dorim să extindem canalele de distribuție online a biletelor de tren CFR Călători. Astfel, persoanele care doresc să cumpere bilete de tren online, vor avea la dispoziție, pe lângă aplicația <CFR Călători bilete online>, și aplicația 24pay. În acest fel, cumpărarea online a biletelor de tren CFR Călători devine un proces accesibil și utilizatorilor acestei aplicații și ne aduce mai aproape de nevoile călătorilor noștri”, a declarat Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători.