Asociatia Brasovul Altfel deruleaza mai multe proiecte prin care sprijina mediul de afaceri local. De aceasta data a derulat un studiu de piata din care reies informatii utile pentru hotelurile de 3 stele din Brasov. Te invitam sa vezi mai jos rezultatele acestui studiu si un interviu video in care acestea sunt discutate cu un specialist in marketing.
„Sprijinim activ mediul antreprenorial brasovean prin diverse proiecte. Unul dintre acestea este podcastul “De la mic la mare”, prin care aducem antreprenorilor informatii utile activitatii lor. Am observat ca marketingul afacerilor este o zona unde este de lucru, asa ca am ales sa venim in sprijinul antreprenorilor cu 6 studii de piata prin care sa oferim informatii utile catre antreprenorii brasoveni care au afaceri in domeniile: cabinete stomatologice, hoteluri 3 stele, service auto, pensiuni, cabinete avocatura si inchiriere apartamente in regim hotelier.
Atunci cand ai o problema medicala, mergi sa faci analize si apoi te duci la un medic sa le interpreteze, respectiv sa iti dea un tratament pentru remediere. In aceasta idee, pentru fiecare sondaj in parte oferim un interviu, in cadrul podcastului “De la mic la mare”, cu un specialist in marketing, care indica antreprenorilor exact ce au de facut cu aceste informatii.”, a declarat Radu-Valentin Paul, presedintele Asociatiei Brasovul Altfel.
Intrebarile de mai jos au fost adresate catre 500 de turisti care, la momentul studiului, erau cazati la un hotel de 3 stele din Brasov sau imprejurimi.
1. Cum alegeți locul în care să vă cazați, când vizitați Brașov?
51.1 % – Booking
18.9 % – Google
15.5 % – Facebook
8.0 % – De la prieteni
4.8 % – Airbnb
1.6 % – Altul
2. Care sunt cele mai importante 3 aspecte, atunci când alegeți locul de cazare?
74.8 % – Pozitionare geografica centrala
72.4 % – Loc de parcare
61.2 % – Recenziile de la ceilalti clienti
44.3 % – Restaurant propriu
23.6 % – Pozele prezentate pe pagina de internet sau retelele de socializare
19.9 % – Sala de fitness
10.3 % – Recomandarea unui prieten
3. Cât de mult contează serviciile adiacente când alegeți cazarea? (piscină, saună, restaurant, etc…)
34.8 % – Conteaza mult
47.1 % – Conteaza
14.3 % – Putin
3.8 % – Deloc
4. În ce județ locuiți?
19.5 % – Bucuresti si Ilfov
7.8 % – Mures
6.0 % – Vrancea
5.6 % – Cluj
5.0 % – Covasna
4.6 % – Prahova
3.8 % – Galati
3.8 % – Olt
3.2 % – Vaslui
3.0 % – Bacau
2.8 % – Braila
2.8 % – Sibiu
2.6 % – Alba Iulia
2.6 % – Bihor
2.6 % – Iasi
2.6 % – Timisoara
2.2 % – Arad
2.2 % – Constanta
2.0 % – Valcea
1.8 % – Buzau
1.8 % – Suceava
1.2 % – Ialomita
0.9 % – restul de 10.1 % dintre respondenti au indicat alte judete, dar fiecare judet sub 0.9%
5. Aveți de gând să reveniți ca turist în Brașov?
41.6 % – Da, in maxim un an
28.6 % – Vin anual cel putin o data in Brasov
15.5 % – Da, peste vreo 2 ani
12.9 % – Da, intr-un viitor indepartat
1.4 % – Nu
In acest link gasesti interviul in care Radu-Valentin Paul discuta cu Bianca Stan, de la www.MabIT.ro, despre cum sa folosesti in afacerea ta aceste informatii: https://youtu.be/TJOGWc1BWFI .
In cadrul aceluiasi chestionar au mai fost adresate si intrebarile de mai jos. Pentru a afla rezultatele acestora te invitam sa contactezi redactia Biz Brasov.
- Cum petreceți timpul când sunteți turist în Brașov? (variante de raspuns multiple)
Vizitez obiective turistice istorice
Fac drumetii
Ma plimb fara vreun obiectiv, ma relaxez
Altfel
- Ce v-a atras la Brașov? (variante de raspuns multiple)
Frumusetea generala, aspectul curat al orasului
Faptul ca este la munte
Ideea de relaxare pur si simplu
Obiectivele turistice istorice
Eveniment cultural
Altceva
- Cu ce altă locație comparați Brașovul, ca destinație turistică? (raspuns liber)
- Care sunt cele mai importante 3 aspecte, atunci când dați ratingul pe Booking, Google sau alte spații online?
Curatenia
Calitatea micului dejun
Dimensiunea camerei
Disponibilitatea personalului
Concordanta intre ce scrie pe pagina de prezentare si ce gasesc la fata locului
Calitatea saltelei din pat