
Apar propuneri pentru prelungirea programului Aeroportului. Cum ROMATSA nu vrea să mute operarea turnului virtual de la Aeroportul falimentar Arad la Otopeni, este propusă operaționalizarea de la aeroportul din Leipzig. Deputatul german Gunther Krichbaum a vizitat joi Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav (AIBG), însoțit de soția lui, brașoveanca Oana Krichbaum, care este consilier local ales în orașul Pforzheim. Ei au fost însoțiți de președintele Asociației Smart City Brașov, Christian Macedonschi, care a intermediat vizita la aeroport.
Krichbaum s-a implicat încă din trecut în susținerea și promovarea aeroportului brașovean intermediind și un schimb de informații între Aeroportul Internațional Stuttgart și AIBG.
În calitatea sa de președinte al Forumului Germano-Român din Berlin l-a asigurat pe directorul aeroportului că va sprijinii dezvoltarea Aeroportului Brașov-Ghimbav și va promova cursele din și spre orașele și destinațiile germane, în special pentru dezvoltarea economică a Brașuvului dar și din punct de vedere turistic, Brașovul fiind recunoscut drept „capitala” turistică a României.
Deputatul German a recomandat o mai bună prezență online a Aeroportului în special cu prezentarea orarului de zbor, a destinațiilor și desigur în principalele limbi de circulație internațională.
In plus a atras atenția că programul prelungit a aeroportului este extrem de important pentru eficiența și atractivitatea acestuia si recomandă un program de minim 18 ore de la ora 06:00 la ora 24:00, dacă nu este posibil un program non stop cum îl au majoritatea aeroporturilor internaționale care nu au restricții de zboruri de noapte.
„Programul unui aeroport este extrem de important pentru companiile aeriene astfel ca acestea sa poată opera eficient. Un program de 12:00 ore nu este suficient ca un aeroport să fie atractiv și recomand directorului Alexandru Anghel să facă tot ce este posibil să prelungească acest program măcar pâna după miezul nopții astfel încât să fie atractiv atât pentru companiile de linie cât și pentru companiile low-cost. Dacă controlul de trafic aerian prin intermediul turnului de control de la Arad nu permite acest lucru din varii motive ar putea fi mutat controlul de trafic aerian spre un aeroport din Germania care ar putea oferi serviciile necesare iar în acest sens mă gândesc la aeroportul din Leipzig cu care s-ar putea începe discuții în acest sens”, a declarat deputatul german Gunther Krichbaum.
Christian Macedonschi a subliniat faptul că „avem nevoie de mai multe frecvente pe săptămână către destinațiile din Germania astfel încât oferta să fie atractivă pentru companiile germane care rezervă mii de zboruri pe an pentru transferul angajaților”.
„Pentru vacanțe ajunge un zbor pe săptămână la și de la Brașov dar pentru turismul de City-Break și pentru zboruri de business e nevoie de minim doua frecvențe pe săptămână astfel încât firmele să poată beneficia de rutele oferite de companiile de zbor de la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav” a declarat Christian Macedonschi și a mai completat că „aeroportul Brasov-Ghimbav este un catalizator și un Game-Changer pentru toată regiunea și sunt convins de succesul acestuia mai ales că am ajuns destul de repede, în special prin cursele oferite de Dan Air, la un număr de peste 1.000 de pasageri pe zi. Odată cu schimbarea programului de funcționare sunt convins că vom ajunge relativ rapid la 2.500 de pasageri pe zi, număr de care avem nevoie să atingem prima bornă propusă de 1 milion de pasageri pentru a pregăti extinderea terminalulului”.
Un comentariu
Construiti rapid un terminal Cargo, pozitia aeroportului in mijlocul tari ar face sa fie atractiv ca centru logistic Cargo.